Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Met “Advanced Battery Storage” wil Renault de grootste stationaire opslagunit voor elektriciteit op basis van batterijen van elektrische auto’s in Europa bouwen.
De toename aan elektrische auto’s brengt het probleem van opslag van gebruikte batterijen met zich mee. Renault wil daarom in Europa een groot opslagsysteem voor elektriciteit bouwen. “Advanced Battery Storage” moet op termijn 70 MW aan vermogen vrijmaken en meer dan 60 MWh kunnen opslaan. Dat komt overeen met het dagelijkse verbruik van een dorp van 5.000 inwoners.
Frankrijk en Duitsland
Begin volgend jaar begint Renault aan het grote project, op twee locaties in Frankrijk en één in Duitsland. Gebruikte en nieuwe batterijen zullen er gestapeld worden in gigantische containers. Op termijn zou het om 2.000 batterijen van elektrische auto’s gaan.
Renault wil het verschil tussen elektriciteitsverbruik en -productie verkleinen door verschillende energiebronnen te gebruiken waarvan de productiecapaciteit fluctueert. De opslagunit vangt dat verschil tussen vraag en productie op door snel het energiereserve aan te spreken wanneer er een onevenwicht is op het net.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?