Facelift en nieuwe motor voor Honda CR-V

Honda heeft niet alleen de Civic onder handen genomen, ook de grote SUV CR-V ging onder het mes. Tegelijk werd de kleine 1.6 i-DTEC-dieselmotor opgevoerd tot 160 pk.
  • Van den Bogaert Robin
  • 02 oktober 2014

Laten we beginnen met het design. De koplampen, het radiatorrooster, de mistlampen, de beschermplaat en bumper zijn nieuw, terwijl achteraan de led-lichtblokken, de kofferklep en de bumper in een nieuw kleedje gestoken werden. Al bij al dus eerder beperkte aanpassingen.

Het belangrijkste nieuws schuilt onder de motorkap, waar de 2.2 i-DTEC plaats ruimt voor een kleinere 1.6 i-DTEC met 160 pk en 350 Nm. Door de kleinere cilinderinhoud duikt hij onder 130 g CO2/km en verbruikt hij ook minder dan zijn voorganger. Dit model is ook beschikbaar met een nieuwe negentrapsautomaat.

Voor wie geen behoefte heeft aan extra vermogen, behoudt Honda de 1.6 iDTEC met tweewielaandrijving, handgeschakelde versnellingsbak en 120 pk. Die stoot vanaf nu 117 g CO2/km uit. De vernieuwde CR-V is beschikbaar vanaf het voorjaar van 2015.

Meer lezen over:

Over de auteur: Van den Bogaert Robin

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km