Honda HR-V gaat weer in de aanval

Ondanks zijn zeer beperkte verkoopcijfers bij ons begint de Honda HR-V toch stilaan aan bekendheid te winnen. Hij poedert vandaag zijn neus bij en krijgt andere stoelen en nieuwe motoren zodat hij weer een aanval kan openen op het segment van de compacte SUV’s.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 14 augustus 2018

Een compacte SUV met benzinemotoren zou een kletterend succes moeten zijn in België. Toch steken de verkoopcijfers van Honda maar bleek af tegen die van de Peugeot 2008, Renault Captur en dergelijke meer. Om dit euvel te verhelpen geeft Honda zijn kleinste SUV een kleine opfrisbeurt om hem weer in de spotlights te krijgen.

Bijgewerkt uiterlijk

Om de aangepaste versie te herkennen, heb je een scherp oog nodig. Laat ons je even helpen: het front krijgt een stevige chroomstrip en led-dagrijlichten om hem te laten aansluiten bij de rest van de Honda-familie. Achteraan krijgen de led-lichtblokken voortaan gerookt glas. Tot slot doen ook nieuwe koetswerktinten hun intrede.

Comfortabeler

Zonder foto’s van het interieur prijs te geven belooft Honda dat het is verbouwd voor meer comfort. Zo krijgt hij nieuwe en hertekende voorstoelen met vooral meer ondersteuning. Bovendien zouden de gekozen stoffen en leersoorten van een betere kwaliteit zijn.

En stiller

De geluiddemping van de HR-V is ook bijgewerkt dankzij meer isolerende materialen rond de wielkasten en in de kofferstructuur. Naargelang van de versie krijgt de opgefriste HR-V zelfs actieve geluidsonderdrukking. Die stuurt omgekeerde geluidssignalen via de luidsprekers zodat lagefrequentietonen worden opgeheven.

Drie motoren, twee transmissies

Onder de motorkap herneemt de HR-V de atmosferische 1.5 i-VTEC met 130 pk en 155 Nm aan koppel. Zoals voordien kan die worden gecombineerd met een manuele zesbak of een CVT-automaat. In de lente van 2019 verschijnen daarnaast een 120 pk sterke 1.6-diesel en een nieuwe 1.5 VTEC Turbo, die recht uit de Civic is geplukt.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km