Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Zoveel mogelijk plaats op een zo klein mogelijke oppervlakte: dat is altijd al de sterkte van de Honda Jazz geweest. Maar wat heeft de volledig nieuwe derde generatie nog meer in petto?
De nieuwe Jazz werd 9,5 cm langer, wat uiteraard de ruimte voor de passagiers en bagage ten goede komt. Honda gebruikt ook een benzinetank met lager profiel onder de voorzetels, waardoor je de magic seats nog wat beter kunt moduleren. De zitting van de achterbank verticaal vergrendelen om bijvoorbeeld een plant te vervoeren op de vloer, een vlakke laadvloer vormen of de rugleuning van de achterbank en passagierszetel naar voren klappen: het kan allemaal.
Technisch staat de Jazz op dezelfde basis als de nieuwe kleine cross-over HR-V. Voor de aandrijving zorgt een 1.3 benzinemotor met 102 pk, gekoppeld aan een manuele zesbak of een halfautomatische CVT-transmissie.
In het nieuwe interieur biedt het Honda Connect-systeem heel wat nieuwe mogelijkheden: surfen op het web, realtimeverkeersinfo raadplegen, apps downloaden, navigeren met Garmin enzovoort. Je bedient alle functies zoals een smartphone op een aanraakscherm van zeven duim.
De nieuwe Jazz, die we al eerder zagen als ‘prototype’ in Parijs, staat op het salon van Genève en komt in de zomer van 2015 naar Europa.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?