Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Zoals Honda had beloofd keert de Jazz terug als hybride. Deze nieuwe generatie blijft erg moduleerbaar en wordt halverwege volgend jaar op de Europese markt verwacht.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 24 oktober 2019
  • Elektrisch
  • 1.275 weergaven

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Terwijl zijn voorganger niet meer als hybride werd aangeboden aan deze kant van de wereld, zal deze nieuwe, bolronde generatie van de Jazz alleen nog maar met een hybride aandrijflijn verkrijgbaar zijn in Europa. Hij komt half 2020 bij ons op de markt.

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto
Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Magic Seat

Honda houdt de lippen nog stijf op elkaar over de exacte technische eigenschappen van deze uitsluitend hybride motorversie, maar we weten al wel dat deze aandrijflijn met batterij geen afbreuk doet aan de praktische voordelen van de Jazz. Alle mechanische onderdelen zijn onder de vloer of in de motorruimte ondergebracht, terwijl de benzinetank nog steeds onder de voorstoelen ligt. De Jazz behoudt met andere woorden zijn beroemde ‘magische stoelen’ achterin, die kunnen worden neergelegd of waarvan de zitting omhoog kan worden geklapt, in functie van de noden.

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto
Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Crosstar

Naast zijn traditionele silhouet krijgt deze nieuwe Jazz-generatie ook een Crosstar-afgeleide. Die neigt naar de wereld van de cross-overs en biedt een iets hogere zitpositie.

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto
Honda Jazz: ultraflexibele hybride stadsauto

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Caterham: twee nieuwe nostalgische modellen

Caterham: twee nieuwe nostalgische modellen

De Super Seven 600 en Super Seven 2000 maakten hun Europese debuut op Rétromobile in Parijs.

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!

Lamborghini Invencible en Autentica, de allerlaatsten…

Lamborghini Invencible en Autentica, de allerlaatsten…

De unieke coupé en cabrio zullen de laatste Lamborghini-modellen zijn met een puur atmosferische V12.

En de duurste nieuw geveilde auto is…

En de duurste nieuw geveilde auto is…

Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 6.999
2014
214.750 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
32.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km