Mercedes-Benz
Diesel voor de lange afstanden en elektrisch voor de dagelijkse ritten: is de plug-in dieselhybride het beste van twee werelden? Je kan er in ieder geval heel ver mee rijden op één tank! Toch als je zijn technologie goed gebruikt...
Hij heet S660, heeft een leuke snoet en heeft alles om liefhebbers van sportwagens met een kleine cilinderinhoud te bekoren. Helaas is hij (voorlopig?) alleen voor de Japanse markt bestemd.
Net als de Lotus Elise is de Honda S660 een roadster met twee plaatsen. Hij wordt aangedreven door een kleine driecilinder van 660 cc. Met de hulp van een turbo levert deze motor 64 pk. Dit vermogen kun je benutten met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een continu variabele automaat (CVT) met zeven verzetten in de manuele modus.
Met een lengte van 3,4 meter en een motor van 64 pk beantwoordt deze S660 aan de vereisten om tot de categorie van de k-cars te behoren. Die auto’s genieten heel wat belastingvoordelen in Japan. Dit speciale segment is eigen aan de Japanse markt.
Dit kleine model met centrale motor, 45/55-gewichtsverdeling en roadsterarchitectuur zouden we met plezier op onze wegen zien. Zeker mocht Honda besluiten een motor met een honderdtal pk te plaatsen.
Voor wie geen genoeg kan krijgen van het geluid van de driecilinder, biedt Honda een app voor smartphones die, naargelang de stand van het gaspedaal en het toerental, in de luidsprekers het geluid van één van de legendarische motoren van het merk laat horen. Bijvoorbeeld van de V6 uit de NSX. Zo verdubbel je in één klap het aantal cilinders.
Diesel voor de lange afstanden en elektrisch voor de dagelijkse ritten: is de plug-in dieselhybride het beste van twee werelden? Je kan er in ieder geval heel ver mee rijden op één tank! Toch als je zijn technologie goed gebruikt...
Met de 110 is Lada erin geslaagd om de vele kritische stemmen het zwijgen op te leggen. Maar hoe?
Ford brengt zijn populaire SUV Kuga uit in een nieuwe speciale reeks Graphite Tech Edition. Een uitrustingsniveau dat ook als hybride en plug-inhybride wordt aangeboden.
Aston Martins nieuwste telg in de DB-bloedlijn wil verder gaan dan de huidige grenzen van het Grand Tourisme en nieuwe maatstaven creëren. Maar dat doet hij zonder V12...