BMW
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
Maar het studiemodel geeft jammer genoeg enkel de richting aan die de elektrische auto's van het merk uitgaan in China…
Honda doet het in ons land nog steeds met één enkel elektrisch model, de ‘e’. Ondertussen regent het zowat overal ter wereld aankondigingen over toekomstige elektrische modellen van het merk, die we zowat allemaal aan onze neus voorbij zien gaan. De elektrische modellen die Honda samen met GM ontwikkelt in de States, de EV’s van Sony waarop het nog lang wachten is, en nu de e:N2 Concept.
Die e:N2 is één van de concept cars die de richting aangeeft die het Japanse merk op de Chinese markt uitgaat. Samen met de Chinese merken GAC en Dongfeng (een samenwerking met een lokale partner is een verplichting voor buitenlandse autobouwers die aanwezig willen zijn op de Chinese markt) wil het merk tegen 2030 volledig elektrisch zijn in het land en plant het een elektrisch offensief in de komende jaren. Technische details zijn er nog niet, maar het design mag er in elk geval zijn, met zijn scherpen lijnen, digitale achteruitkijkspiegels en uitgesproken lichtsignatuur!
En dat maakt het eens zo jammer dat Honda de productieversie voorbehoudt voor de Chinese markt. Een elektrisch model met dergelijke looks en een goede technische basis zou kunnen scoren op het Oude Continent en zo de verkoop van Honda in Europa een boost geven. Vooral als je ziet welke andere e:N concepts het merk eerder dit jaar al voorstelde in China, de e:N SUV Concept, de e:N Coupé Concept en de inspiratiebron voor de e:N2, de e:N GT Concept. Misschien moeten we Honda smeken om zijn wereldwijde EV-strategie te herzien en ook productieversies van deze vernieuwende auto’s op de boot te zetten richting Europa?
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.