BMW
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
Na zijn futuristische design onthult Hyundai nu de technische fiche van zijn indrukwekkende Ioniq 6!
Amper 2 weken geleden trok Hyundai het doek van zijn Ioniq 6 met gestroomlijnde en gepixelde koetswerk. Hoewel we toen het design in detail konden ontdekken, bleef het merk nog discreet over de prestaties. De enige informatie die vermeld werd, was een luchtweerstandscoëfficient van amper 0,21! Dat liet een indrukwekkend rijbereik vermoeden!
En de Ioniq 6 weet effectief indruk te maken door een rijbereik te beloven van 610 km per laadbeurt! Naast zijn uitstekende stroomlijn beschikt hij ook over een batterij van 77,4 of 53 kWh en een WLTP-verbruik dat daalt tot 14 kWh/100 km, om op die manier een grote afstand af te kunnen leggen na elke laadbeurt.
Terwijl de stroom maar langzaam uit de batterij zal verdwijnen, zal de Koreaanse auto wel snel kunnen opladen, dankzij zijn 800 V architectuur en 350 kW oplaadvermogen! Hyundai zegt dat het laadniveau van 10 naar 80% stijgt in amper 18 minuten! Net als de Ioniq 5 kan ook deze berline zijn elektriciteit weer teruggeven.
De Koreaanse autobouwer biedt een keuze uit twee aandrijvingen: één waarbij enkel de achterwielen aangedreven worden en één met vierwielaandrijving. In dat laatste geval beschikt de Ioniq 6 over een totaalvermogen 239 kW (325 pk) en een koppel van 605 Nm! De Ioniq 6 accelereert daarmee naar 100 km/u in slechts 5,1 seconden.
De productie van de Ioniq 6 voor de Europese markt moet in het derde kwartaal van dit jaar beginnen! We kunnen er dus van uitgaan dat we de eerste auto's vóór 2023 op de weg zullen zien. En we hebben het laatste nog niet gehoord over Ioniq, want Hyundai heeft ons al uitgenodigd om de eerste 100% elektrische N te ontdekken!
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!