Hyundai Ioniq 6: tot 614 km rijbereik

Een uitstekende prestatie die hij onder andere te danken heeft aan zijn ‘bijzondere’ design.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 05 oktober 2022
  • Elektrisch
  • 4.467 weergaven

Met zijn design dat ervoor zorgt dat hij de lucht doorklieft, beschikt de Hyundai Ioniq 6 over een flatterende luchtweerstandscoëfficiënt van amper 0,21. Daarmee evenaart hij nog niet 's werelds meest aerodynamische productieauto, maar het helpt hem wel een bijzonder laag brandstofverbruik te halen. Enkele maanden voor zijn marktlancering heeft het nieuwe vlaggenschip van de elektrische Ioniq-familie van Hyundai zijn officiële WLTP-certificering op zak.

13,9 kWh

In het beste geval, dus met de 'Standard' batterij (53,0 kWh), tweewielaandrijving en ‘kleine’ 18-duims velgen, kan de Koreaanse auto een WLTP-verbruik voorleggen van slechts 13,9 kWh/100 km. Dit geeft hem een officieel rijbereik van 429 km.

Van 519 tot...

Maar de Ioniq 6 komt ook op de markt met een grotere batterij, die een capaciteit heeft van 77,4 kWh. Deze 'Long Range' versie kan een aanzienlijk grotere afstand afleggen tussen twee oplaadbeurten.

In het 'slechtste' geval, met vierwielaandrijving en grote 20-duims velgen, heeft hij een WLTP-rijbereik van 519 km met een officieel gemiddeld stroomverbruik van 16,9 kWh/100km.

... 614 km!

Met dit grote batterijpakket kan de Koreaanse auto in zijn tweewielaangedreven versie en met 18 duim grote toch veel verder komen. Zijn gemiddelde WLTP-verbruik bedraagt dan 14,3 kWh/100km en zijn officiële rijbereik 614 km. Genoeg om te wedijveren met de beste elektrische berlines op de markt.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

De facelift van de elektrische hatchback wordt in de lente van 2023 verwacht.

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

De waardes die sommige BMW’s behaalden tijdens een recente veiling zijn duizelingwekkend!

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Het doel: erin slagen om meer energie op te slaan in kleinere en lichtere batterijen.

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Deze nieuwe look voor het Duitse broertje van de Citroën Ami is het resultaat in van een designwedstrijd. En Opel gaat hem bouwen...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km