Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

De SUV Hyundai Tucson ondergaat op zijn beurt een sportieve N-Line-behandeling. Bovendien wordt aan het aanbod een tweede, meer betaalbare microhybride motorversie toegevoegd.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 maart 2019

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Nadat Hyundai eerder al zijn nieuwe ‘halfsportieve’ logo N-Line had geïntroduceerd op de i30, rolt het deze dynamische afwerking ook uit naar de SUV Tucson. Uiterlijk onderscheidt die zich vooral door hertekende bumpers en een donker radiatorrooster met honingraatmotief. Donkere 19-duimvelgen en een zwartglanzende afwerking op de buitenspiegels en de achterdiffuser versterken de sportieve look nog, net zoals de koplampen met zwarte rand.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride
Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

In het interieur staan uiteraard sportstoelen, gesierd met een N-logo en rode stiknaden. Die laatste zijn ook terug te vinden op het stuurwiel. Om het sportieve karakter van de binnenruimte af te maken, krijgt de N-Line verder nog aluminium pedalen en een N-versnellingspook met rode stiknaden.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Technische aanpassingen

Om zijn Tucson N-Line dynamischer te maken heeft Hyundai ook gesleuteld aan de ijking van de stuurbekrachtiging en aan de ophanging. De veren zijn bijvoorbeeld 5 procent stugger achteraan en 8 procent stugger vooraan. Let wel: enkel de krachtigste motorversies van de Tucson hebben recht op die technische aanpassingen.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Microhybride 1.6

Tegelijk introduceert Hyundai nog een tweede microhybride motorversie in de Tucson. Naast de 2.0 CRDi 48V-diesel wordt de microhybride technologie onder een spanning van 48 volt nu ook toegepast op de 136 pk sterke 1.6 CRDi-diesel. Op de gecorreleerde NEDC-cyclus zou dat een verbruikswinst van tot 11 procent opleveren. En op deze manier wordt de technologie ook minder duur dan in de 2.0 CRDi met 185 pk.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km