Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

De SUV Hyundai Tucson ondergaat op zijn beurt een sportieve N-Line-behandeling. Bovendien wordt aan het aanbod een tweede, meer betaalbare microhybride motorversie toegevoegd.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 maart 2019
  • 1.105 weergaven

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Nadat Hyundai eerder al zijn nieuwe ‘halfsportieve’ logo N-Line had geïntroduceerd op de i30, rolt het deze dynamische afwerking ook uit naar de SUV Tucson. Uiterlijk onderscheidt die zich vooral door hertekende bumpers en een donker radiatorrooster met honingraatmotief. Donkere 19-duimvelgen en een zwartglanzende afwerking op de buitenspiegels en de achterdiffuser versterken de sportieve look nog, net zoals de koplampen met zwarte rand.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride
Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

In het interieur staan uiteraard sportstoelen, gesierd met een N-logo en rode stiknaden. Die laatste zijn ook terug te vinden op het stuurwiel. Om het sportieve karakter van de binnenruimte af te maken, krijgt de N-Line verder nog aluminium pedalen en een N-versnellingspook met rode stiknaden.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Technische aanpassingen

Om zijn Tucson N-Line dynamischer te maken heeft Hyundai ook gesleuteld aan de ijking van de stuurbekrachtiging en aan de ophanging. De veren zijn bijvoorbeeld 5 procent stugger achteraan en 8 procent stugger vooraan. Let wel: enkel de krachtigste motorversies van de Tucson hebben recht op die technische aanpassingen.

Hyundai Tucson: sportiever en meer hybride

Microhybride 1.6

Tegelijk introduceert Hyundai nog een tweede microhybride motorversie in de Tucson. Naast de 2.0 CRDi 48V-diesel wordt de microhybride technologie onder een spanning van 48 volt nu ook toegepast op de 136 pk sterke 1.6 CRDi-diesel. Op de gecorreleerde NEDC-cyclus zou dat een verbruikswinst van tot 11 procent opleveren. En op deze manier wordt de technologie ook minder duur dan in de 2.0 CRDi met 185 pk.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes B-Klasse: monovolume opgefrist

Mercedes B-Klasse: monovolume opgefrist

Net zoals zijn kleinere broer, de A-Klasse, krijgt ook de B-Klasse een kleine verjongingskuur. Die omvat dezelfde technologische en geëlektrificeerde ingrediënten.

De 5 geheimen van de Ford Cortina, de legende!

De 5 geheimen van de Ford Cortina, de legende!

Hoewel het model eerder zeldzaam en minder bekend is aan deze kant van het Kanaal, is dat helemaal anders in het Verenigd Koninkrijk! De bijzonder populaire Ford Cortina zorgde er voor een hele generatie van enthousiaste familievaders!

Dit is de eerste elektrische SUV van Honda

Dit is de eerste elektrische SUV van Honda

Hij wordt gebouwd op een elektrisch platform van General Motors, maar het Japanse merk heeft nog niet bevestigd dat hij naar Europa komt.

De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

Dit is de eerste elektrische Maserati in de geschiedenis van het merk. Tijd om samen de belangrijkste technische karaktertrekken te overlopen.

Aanbevolen tests voor jou

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Heeft de zeer aantrekkelijke Kia Sportage het in zich om ’s werelds best verkochte auto te verslaan? Het antwoord ligt in een confrontatie tussen de plug-in hybride versies van deze twee sterren binnen het SUV-segment.

3,5 /5 Test: Mercedes EQB 250, een elektrische trukendoos

Test: Mercedes EQB 250, een elektrische trukendoos

De SUV met de ster op de neus is één van de weinige elektrische modellen die tot 7 passagiers kan vervoeren! Maar volstaat dat om zijn eerder stevige tarief te rechtvaardigen?

3,9 /5 Test: Audi RS 4 en RS 5 Competition, meer karakter!

Test: Audi RS 4 en RS 5 Competition, meer karakter!

Onder andere dankzij een herwerkte ophanging, klank en differentieel, zijn de RS 4 en de RS 5 nu beklijvender dan ooit!

3,9 /5 Test: DS 7, performanter dan ooit!

Test: DS 7, performanter dan ooit!

Aan het begin van de zomer gaf DS zijn 7 een opfrisbeurt. Op het programma stonden een aantal esthetische en technologische verbeteringen, maar vooral een nieuwe ‘DS Performance’-uitvoering! Volstaat dat om het hoofd te bieden aan de concurrentie?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de BMW M3 Touring

Zoveel kost de BMW M3 Touring

BMW vraagt net geen 100.000 euro voor de basisuitvoering, maar dan kan je ook nog in de optielijst duiken...

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Het aantal laadpalen van het Amerikaanse merk dat voor iedereen toegankelijk is, is bijna even hoog als dat van het aantal installaties van Ionity of Fastned!

De Volvo EX90 kan je thuisbatterij vervangen

De Volvo EX90 kan je thuisbatterij vervangen

Hij wordt uitgerust met bi-directioneel laden. Maar op welke manier is dat nuttig?

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Na een hoekige en wat lomp ogende 155 knoopte Alfa Romeo met de 156 in 1997 opnieuw aan met de traditie van sensuele lijnen! Zijn design, uit de pen van Walter da Silva, weet ook vandaag nog te verleiden en het model wordt beschouwd als een ‘grand cru’ voor het merk! Ga ervoor, want hij is nog betaalbaar! Maar waar moet je op letten?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 19.990
2022
1.000 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.750
2021
6 km

Benzine, Manueel

€ 27.950
2021
14 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Automaat

€ 67.900
2020
28.030 km

Benzine, Manueel

€ 15.490
2020
23.750 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 39.990
2021
16.500 km