MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Hij moet ongeveer € 20.000 gaan kosten, maar is nog niet voor meteen.
Het regent nieuwe elektrische modellen, maar nog te vaak weegt hun prijskaartje te zwaar voor de modale autokoper. Tenzij je gaat voor een Dacia Spring of in Duitsland de elektrische auto van Lidl op de kop kan tikken, zitten de meeste modellen ver boven de € 20.000. Maar Hyundai werkt aan een betaalbare elektrische auto. Dat heeft de marketingdirecteur van de Europese afdeling van de Koreaanse autobouwer, Andreas-Christoph Hofmann, verteld tegen Automotive News Europe.
Het Koreaanse merk plant een elektrisch offensief met 11 modellen tegen 2030, waarvan de eerste twee al bekend zijn, de Ioniq 5 en Ioniq 6. Wat de ‘betaalbare’ compacte elektrische auto van Hyundai precies wordt, daarover hield Hofmann de lippen stijf op elkaar. Misschien een mini-SUV die onder de elektrische Kona gepositioneerd wordt, zoals de in Korea gecommercialiseerde Hyundai Casper – die wel een verbrandingsmotor onder de kap heeft? We gaan ook nog even moeten wachten tot we daar achter komen, want zo’n model ontwikkelen en winstgevend maken is blijkbaar geen sinecure.
Maar de kans dat Hyundai de markt voor zich heeft tegen de tijd dat het betaalbare elektrische model op de markt komt, is klein. De Volkswagen groep werkt immers aan gelijkaardig geprijsde modellen voor Volkswagen, Cupra en Skoda. En ook de elektrische Renault 5 moet relatief betaalbaar worden.
Ben jij op zoek naar een elektrische Hyundai? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Hyundai-zoekertjes nu hier:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...