Renault
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
450 km autonomie, 166 kW (226 pk), fysieke (en verlichte!) knoppen, de binnenruimte van een Golf op de afmetingen van een Polo, ... Deze conceptcar van VW belooft mooie dingen, het productiemodel wordt verwacht in 2025.
Na een nogal teleurstellende facelift van de ID.3, wil Volkswagen ons opnieuw laten dromen van een mooie toekomst met de ID. 2all concept. En het begint al goed, want deze conceptcar is de voorbode van een productiemodel dat in 2025 moet uitkomen voor een vanafprijs van minder dan 25.000 euro! Dat is alleszins het doel van VW. Maar dat betekent niet dat het over een low-costmodel gaat.
Op vlak van grootte, belooft Volkswagen ons de binnenruimte van een Golf met het formaat van een Polo – een beetje zoals de ID.3 de ruimte van een Passat moet bieden voor het formaat van een Golf. Ondanks zijn lengte van amper 4,05 m, geniet deze ID. 2all van een wielbasis van 2,6 meter en heeft hij een flinke bagageruimte van 490 tot 1.330 liter.
De conceptcar ID. 2all is ook een voorbode van de look van de toekomstige modellen van Volkswagen. Een design dat zowel naar de toekomst als naar het verleden kijkt, zo legt Andreas Mindt uit, de huidige designchef bij VW: “We brengen het DNA van onze iconen naar de toekomst. De ID. 2all is dus een eerbetoon aan zowel de Kever, de Golf als de Polo.”
Ook aan boord worden de toekomst en het verleden verzoend. Er zijn natuurlijk nog steeds displays te zien, met een centraal scherm van 12,9 inch en een digitale tellerpartij van 10,9 inch, en daarboven zelfs nog een head-up display. Maar de ID. 2all betekent ook de grote comeback van fysieke (en verlichte) knoppen op het stuur én voor de radio en airco!
![]() | ![]() |
Deze ID. 2all rust op een nieuwe versie van het MEB-platform, dat de naam Entry meekreeg. Onder de kap zit een elektromotor die zijn 166 kW (226 pk) naar de voorwielen stuurt, waarmee het model in minder dan 7 seconden de kaap van 100 km/u weet te ronden. Volkswagen geeft nog niet al te veel details over de batterij, maar het merk kondigt wel een autonomie van maximaal 450 km aan en de mogelijkheid om in 20 minuten van 10 tot 80% op te laden.
Volkswagen wil natuurlijk nog verder gaan dan deze ID. 2all, waarvan de productieversie in 2025 wordt verwacht. Om te beginnen komt er een tiental nieuwe modellen op de markt om het gamma aan te vullen tegen 2026. Daarnaast zou de constructeur ook werken aan een elektrisch model van minder dan 20.000 euro! Dat willen we wel zien...
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 35.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...