Hyundai
Het is de eerste SUV-coupé van het Koreaanse premiummerk.
Het ID. Buzz-gamma wordt uitgebreid met een lange versie die tot 7 inzittenden kan vervoeren, maar ook met een niet eerder verkrijgbare batterij en motor, naast een aantal andere nieuwigheden!
Bijna een jaar nadat hij op de markt kwam, krijgt de ID. Buzz er een verlengde uitvoering bij. En die krijgt een stevige groeischeut: deze XXL-versie wordt 4,96 meter lang, waarbij de wielbasis groeit tot 3,24 meter. Dat is telkens 25 cm langer dan de ‘klassieke’ ID. Buzz. En die extra ruimte zorgt ervoor dat hij plaats biedt aan 5, 6 of 7 inzittenden. En zelfs de derde zetelrij is daarbij uitgerust met ISOFIX-bevestigingspunten! Zijn koffer kan dan weer 306 liter slikken wanneer die derde zetelrij in gebruik is, 1.340 liter in vijfzits-configuratie en 2.469 liter wanneer de tweede en derde zetelrij neergeklapt zijn!
![]() | ![]() |
Als knipoog naar de ‘Samba Bus’ uit de jaren ‘50 krijgt deze ID. Buzz met lange wielbasis een nieuw panoramisch dak, dat elektronisch verduisterd kan worden. Met een oppervlakte van 1,5 meter is dit het grootste glazen dak ooit gebouwd door Volkswagen! En er zijn nog wel meer nieuwigheden te vinden in het interieur. Zo is er voor het eerst een head-up display en zijn de aanraaktoetsen onder het 12,9 duim grote infotainmentscherm voortaan verlicht.
![]() | ![]() |
Bovenop de motor- en batterijconfiguraties die we al kennen uit de ID. Buzz met ‘korte’ wielbasis, kan je in deze XXL-versie ook kiezen voor een nieuw batterijpakket met een capaciteit van 85 kWh en een 210 kW (286 pk)/560 Nm sterke motor die ook te vinden is in de ID.7. Daarmee spurt deze ID. Buzz vanuit stilstand naar de 100 km/u in 7,9 seconden en is hij tot 160 km/u snel. Wanneer het tijd is om op te laden, neemt de ‘laadsprint’ van 10 naar 80 % zo’n 25 minuten in beslag dankzij een oplaadvermogen tot 200 kW. Over de GTX-versie weten we nu dat we die niet moeten verwachten voor 2024, en dat hij 250 kW (339 pk) sterk wordt, goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 6,4 seconden.
Ook deze ID. Buzz met lange wielbasis wordt voor het Oude Continent gebouwd in het Duitse Hannover. Voor wie nieuwsgierig is naar deze nieuwe uitvoering: hij zal voor het eerst zijn opwachting maken in Europa tijdens het VW Bus Festival, dat van 23 tot 25 juni plaatsvindt in Hannover. Goed om weten: ook de ID. Buzz met standaard wielbasis kan voortaan besteld worden met een derde zetelrij. De commercialisering van de nieuwe ID. Buzz start bij ons in januari 2024.
Ben jij op zoek naar een elektrische Volkswagen? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste zoekertjes van elektrische VW's nu hier:
Het is de eerste SUV-coupé van het Koreaanse premiummerk.
Lexus, de onbetwiste referentie op het gebied van hybride technologie, zet zijn stekkeroffensief voort met een eerste exclusief elektrische SUV: de RZ 450e. Hier zijn de 5 dingen die we het leukst vonden tijdens onze uitgebreide test.
60 jaar geleden lanceerde Opel de Rekord, een auto met typisch Amerikaanse trekjes... hoewel het wel degelijk een echte Europeaan was! Het merk viert dit jaar met trots de verjaardag van het model. Maar waarom? Wat maakte deze vergeten Opel zo interessant?
De Jeep Wagoneer S zou de concurrentie kunnen aangaan met de BMW iX, Rivian R1S en andere elektrische super-SUV's.