Sta je te popelen om een bestelbon te tekenen voor een Ineos Grenadier? Dat is de spirituele opvolger van de Land Rover Defender met BMW-motoren die zal worden gebouwd in het Franse Hambach, in een vroegere
Smart-fabriek.
Dan hebben we nieuws: Jim Radcliffe, de baas
van Ineos, heeft de laatste prototypes goedgekeurd. Hij is met de wagen over de
paden van de Schöckl-berg getrokken in de buurt van Magna Steyr. Dat
Oostenrijkse bedrijf heeft de leiding over de ontwikkeling van het model.
“We hebben veel vooruitgang geboekt sinds de
eerste versies van de Grenadier waar ik een jaar geleden mee reed,” zo
verklaart hij. “De Schökl-berg is voor om het een welke offroader een
uitdaging. Het werk is nog niet gedaan, maar ik weet dat de Grenadier zal
kunnen doen waarvoor we hem hebben bedacht.”
Ineos Automotive moet echter ook bekennen dat
het zijn productiekalender heeft moeten herzien. Aanvankelijk had de Grenadier
nog in 2021 van de band moeten beginnen lopen, maar door “de onvermijdelijke
vertraging die in 2020 is opgelopen” spreekt Ineos vandaag over een
productiestart die “ten laatste” in juli 2022 zou plaatsvinden.
Alvorens de prototypes van de Grenadier een
definitieve goedkeuring krijgen, moeten ze nog een aantal tests ondergaan. Zo
zullen ze nog worden blootgesteld aan extreme hitte in de Amerikaanse Death
Valley en in de duinen van het Midden-Oosten, zo meldt Ineos.
Het laatste autonieuws op de voet volgen?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois
Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?