Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Onder de motorkap van de Black S, het Infiniti-conceptmodel op het salon van Parijs, schuilt een hybride aandrijflijn met KERS-technologie. Dat komt natuurlijk uit de Formule 1.
Infiniti wil tegen 2021 zijn gamma elektrificeren. Daarom toont de constructeur, die deel uitmaakt van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi, een nieuw conceptmodel in Parijs: de Project Black S. Die wil “de manier onderzoeken waarop de dual hybrid powertrain-technologie uit de Formule 1 in een productiewagen kan worden gebruikt”, aldus de Japanse constructeur.
Onder de kap van de Project Black S zit Infiniti’s 3.0 V6 biturbo, gekoppeld aan een KERS-achtig energierecuperatiesysteem. De aandrijflijn van het prototype gebruikt drie motoren/generators: een “kinetische” om de kinetische energie van de remmen op te vangen, en twee op basis van warmte, die de thermische energie van de uitlaatgassen gebruikt (via de twee turbo’s). Daardoor kan de auto elektrisch vermogen opwerken bij het remmen en het accelereren.
Die elektriciteit wordt gebruikt om de prestaties te boosten. De V6 ziet zijn vermogen daardoor stijgen van 400 naar 563 pk. Volgens Infiniti moet het conceptmodel op basis van de Q60 coupé 100 km/u halen in minder dan 4 seconden.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?