Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Bij de onthulling van de Tesla Model Y in maart 2019 kondigde het merk aan dat de compacte SUV eerst in zijn duurdere versies met vierwielaandrijving op de markt kwam, maar dat later een meer betaalbare variant met een kleinere batterij en achterwielaandrijving zou volgen. Via zijn favoriete communicatiekanaal Twitter heeft Tesla-CEO Elon Musk net laten weten dat die instapversie is geschrapt.
We have reduced pricing on Model Y LR dual motor & will offer a LR single motor Y in a few months, which improves affordability, while still keeping the product excellent
— Elon Musk (@elonmusk) July 13, 2020
Het voorspelde rijbereik van 370 kilometer vindt hij te weinig om te overtuigen en daarom zijn de plannen afgeblazen. We mogen echter wel nog een minder dure Model Y verwachten die enkel de achterwielen aandrijft, maar die behoudt wel de grotere 75 kWh-batterij van de versies die nu al op de markt zijn in Noord-Amerika. Vreemd genoeg zou die minst dure versie meteen ook het grootste rijbereik bieden, omdat de afwezigheid van vierwielaandrijving het verbruik drukt.
Op de Amerikaanse normverbruikscyclus zou die uitkomen op “veel meer dan 300 mijl” (480 kilometer). Ter info: je kan de Tesla Model Y nu al bestellen in Europa, maar de eerste leveringen zijn pas voor 2021 gepland. De minst dure versie van de SUV vandaag is de Long Range Dual Motor (grote batterij, vierwielaandrijving) die 63.000 euro kost. Het schrappen van de vierwielaandrijving moet de prijs onder de 60.000 euro kunnen brengen.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?