MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Het eerste volledig elektrische N-sportmodel van Hyundai wordt in juli voorgesteld en zal een ’N Drift Optimizer’-rijmodus krijgen, speciaal voor een flinke portie glijplezier!
Zoals elk jaar zijn de autoconstructeurs en masse richting Arjeplog in Zweden getrokken voor hun wintertests. Na BMW en zijn i5 is het aan Hyundai om de eerste beelden en wat informatie over de ‘N’-versie van de Ioniq 5 te delen. Het staat in ieder geval al vast dat er sport, fun en driftplezier op het programma staat deze zomer met deze Koreaan!
De eerste volledig elektrische Hyundai met een N-badge zal ook de eerste auto worden met vierwielaandrijving van het sportieve submerk van de Koreaanse constructeur. Maar deze twee elektromotoren zijn er niet enkel om meer efficiëntie te bieden in rechte lijn. Integendeel: het merk maakt gebruik van hun aanwezigheid door een speciale rijmodus te maken met de naam ’N Drift Optimizer’!
Met deze rijmodus ingeschakeld worden de koppelverdeling, de stijfheid van de ophanging, de besturing en zelfs het elektronische differentieel zodanig aangepast dat de Ioniq 5 N moeiteloos dwars kan gaan. Fun staat duidelijk in het woordenboek van Hyundai! Het is nog even in spanning afwachten tot juli, wanneer de officiële presentatie volgt. In de tussentijd geeft Hyundai ons al een videootje waar het elektrische sportmodel plezier maakt samen met niets minder dan een i20 WRC!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...