Volvo
Op het programma: één of twee motoren, een behaaglijk interieur en een betaalbare instapprijs.
Het eerste volledig elektrische N-sportmodel van Hyundai wordt in juli voorgesteld en zal een ’N Drift Optimizer’-rijmodus krijgen, speciaal voor een flinke portie glijplezier!
Zoals elk jaar zijn de autoconstructeurs en masse richting Arjeplog in Zweden getrokken voor hun wintertests. Na BMW en zijn i5 is het aan Hyundai om de eerste beelden en wat informatie over de ‘N’-versie van de Ioniq 5 te delen. Het staat in ieder geval al vast dat er sport, fun en driftplezier op het programma staat deze zomer met deze Koreaan!
![]() | ![]() |
De eerste volledig elektrische Hyundai met een N-badge zal ook de eerste auto worden met vierwielaandrijving van het sportieve submerk van de Koreaanse constructeur. Maar deze twee elektromotoren zijn er niet enkel om meer efficiëntie te bieden in rechte lijn. Integendeel: het merk maakt gebruik van hun aanwezigheid door een speciale rijmodus te maken met de naam ’N Drift Optimizer’!
Met deze rijmodus ingeschakeld worden de koppelverdeling, de stijfheid van de ophanging, de besturing en zelfs het elektronische differentieel zodanig aangepast dat de Ioniq 5 N moeiteloos dwars kan gaan. Fun staat duidelijk in het woordenboek van Hyundai! Het is nog even in spanning afwachten tot juli, wanneer de officiële presentatie volgt. In de tussentijd geeft Hyundai ons al een videootje waar het elektrische sportmodel plezier maakt samen met niets minder dan een i20 WRC!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
Op het programma: één of twee motoren, een behaaglijk interieur en een betaalbare instapprijs.
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...