Jaargang 2021 van Salon van Brussel in gevaar

Twee constructeurs sturen hun kat.
  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 10 september 2020
  • Sector
  • 1.274 weergaven

De krant L’Echo kwam met het nieuws: donkere wolken pakken zich samen boven jaargang 2021 van het Autosalon van Brussel. De reden is de onzekerheid rond de pandemie, die invoerders en autoverdelers meer dan ooit huiverig maakt. Daar komt nog eens bij dat talrijke andere evenementen zoals het salon van Genève in maart jongstleden op de valreep werden afgelast. En zo’n annulatie kost een constructeur heel veel geld.

In die weinig vrolijk makende context nemen autobouwers hun voorzorgen en gaan ze nu al hun deelname aan het salon van Brussel afzeggen, zonder dat ze weten of het doorgaat of niet. We hebben het dan over Hyundai, dat al met talrijke opstartkosten voor zijn deelname aan het salon wordt geconfronteerd. Ook een tweede constructeur, waarvan de naam niet wordt genoemd door salonorganisator Febiac, zou al laten weten hebben niet naar Brussel te komen.

Op 22 september zou de beslissing worden genomen of het salon van 2021 doorgaat en onder welke omstandigheden. De komende editie overslaan is een forse uitdaging in een Belgische markt waar men vaak zegt dat het salon goed is voor een derde van de jaarlijkse verkoopcijfers. En er is nog een ander gevaar: als de afwezige merken in 2021 toch een goed verkoopjaar kennen, waarom zouden ze dan nog deelnemen aan een evenement dat dan toch geen impact blijkt te hebben op de jaarlijkse verkoopcijfers? Het is een enorm dilemma voor de organisatie van het autosalon, dat de grootste verkoopbeurs van ons land is.

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Source ©: L'Echo.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
En de grootste autogroep wereldwijd is… Toyota

En de grootste autogroep wereldwijd is… Toyota

Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.

De Mitsubishi Colt doet een beroep op de diensten van de Renault Clio

De Mitsubishi Colt doet een beroep op de diensten van de Renault Clio

Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.

5 Vragen aan Jon Williams: Ford verdwijnt niet uit Europa

5 Vragen aan Jon Williams: Ford verdwijnt niet uit Europa

In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 34.490
2021
21.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
30.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km