Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Het nieuws is te lezen bij Reuters: de Japanse regering overweegt een verbod op de verkoop van personenwagens met een verbrandingsmotor tegen 2035. Hoewel de beslissing nog niet officieel genomen is, zou de stap passen binnen de belofte die Japan in oktober van dit jaar maakte om tegen 2050 een volledig koolstofneutrale economie te worden. Nog voor het eind van het jaar zou het land van de rijzende zon de concrete krijtlijnen bekendmaken van zijn langetermijnstrategie om het klimaat te redden.
Reuters polste bij de Japanse autobouwers naar een reactie op het nieuws, maar kreeg nergens een antwoord. Met uitzondering van Nissan, dat een specifiek elektrisch platform en een langetermijnstrategie voor EV’s heeft, hebben Japanse constructeurs zich tot nog toe steeds koele minnaars getoond van stekkerwagens. Honda en Mazda hebben elk alleen maar een compact model met een zeer beperkt rijbereik, Toyota blijft de voorkeur geven aan hybrides en Mitsubishi houdt vooral vast aan zijn PHEV-technologie. Het zou dus kunnen dat de nationale auto-industrie van Japan zich niet zonder slag of stoot zal neerleggen bij de (voorlopig nog hypothetische) plannen van hun moederland.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.