Volkswagen
Hun aantal stijgt van 1.000 naar 3.000!
We hadden het er vorige maand al over: een 2 PK Charleston uit 1990 met slechts 9 kilometer op de teller zou worden verkocht door veilinghuis Aguttes, dat verwachtte er 70.000 euro voor te zullen vangen. Maar uiteindelijk is hij voor meer dan het dubbele van eigenaar gewisseld. Ongezien voor een ‘Eend’.
De voorbije maanden is de waarde van het model natuurlijk al heel sterk gestegen. Een paar weken geleden nog werd een Charleston met slechts 39 kilometer verkocht voor 47.560 euro inclusief kosten.
Deze andere Charleston die door Aguttes is geveild mogen we een uiterst zeldzaam exemplaar noemen. Hij is namelijk nooit ingeschreven en heeft nog nooit gereden. De auto is dus gespaard gebleven van gaten of bevestigingshaken op zijn bumpers. En alles verkeert in de oorspronkelijke staat: lucht van Citroën in de banden, mechanische vloeistoffen, alles is nog zoals hij uit de fabriek kwam rollen.
De garagehouder die hem in 1990 kocht heeft hem zorgvuldig bewaard, onder ideale omstandigheden, weg van vocht, koude en stof. Het model wordt aangeboden met de oorspronkelijke etiketten van in de fabriek, accessoires en zelfs een CERFA 96-4761-document waarmee het allereerste inschrijvingsbewijs kan worden aangevraagd voor deze ‘nieuwe’ auto.
Deze 2 PK Charleston is toegewezen voor 120.000 euro, wat betekent dat de koper er inclusief 18,3 procent kosten 141.960 euro voor heeft betaald…Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Hun aantal stijgt van 1.000 naar 3.000!
Audi stelt het ondertussen al vierde lid voor van zijn ‘Sphere’ concept car-familie. Dit keer in de vorm van een cross-over coupé, aangepast aan vrijetijdsbestedingen waarvoor je ruimte nodig hebt.
De autobouwer biedt in samenwerking met het Franse R-Fit retrofit-kits aan voor zijn klassiekers. Je kan er binnenkort zelfs één kopen voor de Twingo van de eerste generatie.
De designstudie vloeide uit de pen van Michal Maurer, Vice President Style bij Porsche. VROOM.be kon hem enkele vragen stellen.