Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een paar weken nadat Hyundai zijn Ioniq 5 heeft voorgesteld maken we nu kennis met het definitieve uiterlijk van de EV6 die Kia op hetzelfde modulaire elektrische platform E-GMP heeft ontwikkeld.
Na de eerste smaakmakers, waar we kennis konden maken met de zeer gedetailleerde lichtsignatuur, ontdekken we nu het volledige uiterlijk van deze EV6, die de wereld van de cross-over combineert met die van de coupé.
Kia onthult ook het interieur van zijn nieuwe bolide.
Dat wordt in de eerste plaats gekenmerkt door een groot, dubbel en gebogen scherm.
Kia vraagt om eind maart in de agenda te noteren voor de onthulling van de technische eigenschappen van de EV6, al zouden die uiteraard sterk moeten gelijklopen met die van de recente Ioniq 5. Zo verwachten we batterijen met een spanning van 800V en een inhoud van 58 of 72,6 kWh en de keuze tussen één of twee elektromotoren.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.