Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Stonic kwam eind 2017 op de markt bij ons, maar krijgt nu al een facelift. Aan de buitenkant moet je echt met een vergrootglas op zoek naar de verschillen, want enkel de lichtblokken en mistlampen zijn hertekend. Daarnaast zijn er nieuwe lakkleuren (Magnetic Gray en Azure Blue), nieuwe tinten voor het dak en andere velgen.
In het interieur krijgt de Stonic een meer geëvolueerd multimedia- en navigatiesysteem dat zich laat bedienen via een centraal 8-duimscherm (tegenover 7 duim voordien). Het biedt ook nieuwe geconnecteerde diensten zoals het opzoeken van beschikbare parkeerplaatsen langs de route. Via Bluetooth kunnen voortaan twee telefoons tegelijk worden verbonden. Het instrumentenbord achter het stuur is daarentegen nog steeds niet volledig digitaal.
In de optielijst duikt een ‘semizelfstandige rijhulp’ op, die afstand kan houden van voorliggers en tijdelijk het stuur kan overnemen om de wegbelijning te volgen.
De grootste motorevolutie zit hem in de komst van microhybride versies: de 1.0-turbodriecilinders van 100 of 120 pk zijn gekoppeld aan een alternator-starter die wordt gevoed door een lithium-polymeerbatterij van 48V. Energie die wordt geregenereerd tijdens het vertragen wordt in deze accu opgeslagen en daarna gebruikt om de verbrandingsmotor een elektrische duw in de rug te geven. Zo wordt hij wat ontlast en dalen het verbruik en de CO2-uitstoot, al geeft Kia nog geen exacte cijfers over dat onderwerp.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.