MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Deze keer heeft de nieuwe eigenaar van Saab geen extra vermogen uit de V8-motor op biobrandstof getoverd. De evoluties zijn puur esthetisch.
Koenigsegg vermeldde nog geen prijs voor deze nieuwe versie, maar we twijfelen er niet aan dat de prijs astronomisch hoog zal liggen. Kortingen moet je bij de Zweedse constructeur ook niet verwachten. De CCXR, die als basis diende, kost ook al gauw 1.500.000 euro. Speciaal voor de Trevita gebruikte Koenigsegg de kostbaarste materialen en werd een nooit eerder gezien productieproces toegepast. Bovendien worden er maar drie exemplaren van deze auto gebouwd.
De Trevita bulkt dan ook van de exclusiviteit. Het koetswerk in koolstofvezel wordt met een laagje diamantvernis afgewerkt. Als de zon schijnt, schittert de hele wagen. Een blitse verschijning.
De vertrouwde 4,7-liter V8-motor met turbo, die op bio-ethanol rijdt, levert nog steeds 1.018 pk. De Trevita accelereert in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/uur en zijn topsnelheid bedraagt 400 km/uur. Krachtig genoeg dus.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.