Bugatti
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
Na ons het water in de mond te doen krijgen via zijn sociale media, haalt Lamborghini het doek van zijn moderne interpretatie van de Countach. Om de 50ste verjaardag van het mythische model te vieren, creëerde het merk met de stier deze LPI 800-4 die net voorgesteld werd op het Concours d’élégance in Pebble Beach.
Hoewel we ons konden verwachten aan een wagen die gebaseerd is op de Aventador, is dat niet helemaal het geval. De moderne Countach gebruikt de technische basis die we terugvinden onder de Sian. Hij neemt diens complexe hybride motorisatie over die 814 pk ontwikkelt. Al dat geweld komt van een atmosferische V12 in combinatie met een supercondensator.
Deze indrukwekkende cavalerie wordt naar de 4 wielen gestuurd en zorgt ervoor dat de nieuwe Countach de 100 km/u aantikt in amper 2,8 seconden. Zijn topsnelheid bedraagt 355 km/u! Dat is 2,8 seconden minder en 40 km/u meer dan de officiële cijfers van de eerste Countach, de LP 400! Zijn leeggewicht blijft dan weer beperkt tot 1.595 kg.
Of je nu fan bent van zijn koetswerkdesign of niet, de gelijkenis tussen de twee voertuigen is treffend. De kleine koplampen vooraan, de zijdelingse verluchtingsgaten, de algemene vorm, zoveel attributen die doen denken aan het model van vijftig jaar geleden. Toch kan je aan de achterlichten afleiden op welke wagen hij voornamelijk gebaseerd is. Terwijl zijn koetswerk retro is en inspiratie put uit de eerste Countach, is zijn interieur dan weer modern en rechtstreeks geleend van de Sian. Je vindt er alle elementen terug, inclusief het 8,4” grote centrale scherm waarmee je een groot deel van de functionaliteiten van de wagen kan instellen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!
De unieke coupé en cabrio zullen de laatste Lamborghini-modellen zijn met een puur atmosferische V12.
De Super Seven 600 en Super Seven 2000 maakten hun Europese debuut op Rétromobile in Parijs.