Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Deze nieuwe versie, die een plaats krijgt tussen de RWD en de STO, brengt heel wat evoluties!
Het Huracan-gamma krijgt er een nieuwe versie bij die Tecnica gedoopt wordt. Hij biedt de gulden middenweg tussen de ‘geciviliseerde’ RWD en de extreme STO. De Tecnica krijgt de motor van die laatste, maar wel een braver koetswerk. Nu ja, braver… Dat kan je natuurlijk nooit echt beweren van een Lamborghini! Achter de twee passagiers zit dus de 5,2 liter grote atmosferische V10! Hier levert hij 640 pk en 565 Nm koppel aan enkel de achterwielen. Daarmee katapulteert hij het beest vanuit stilstand naar 100 km/u in 3,2 seconden en zorgt hij voor een topsnelheid van 325 km/u!
Ook het koetswerk krijgt een reeks aanpassingen. De downforce gaat er met 35% op vooruit in vergelijking met de RWD-versie, onder andere dankzij een vaste spoiler achteraan en een nieuw bumperdesign vooraan. Zie je ook de verluchtingssleuven in “Y”-design die de koplampen flankeren? Naast het verhogen van de downforce, zorgen ze ook voor een betere koeling van de keramische remschijven.
Weet dat deze versie ook 6,1 cm langer is dan een RWD. Daarmee wordt de luchtweerstand met 20% teruggedrongen. Dankzij een groot aantal lichtere onderdelen weegt hij nog maar 1.379 kg. En alsof dat allemaal nog niet volstond, krijgt deze Tecnica ook nog eens meesturende achterwielen! Zijn prijs is nog niet aangekondigd, maar hun aantal loopt ongetwijfeld evenredig met het aantal aangebrachte verbeteringen op. Exorbitant is het woord dat je zoekt!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.