Land Rover Defender V8: offroader wordt sprinter

De Defender van de 21ste eeuw kiest nu ook officieel voor een drukgevoede V8. Zo wordt hij een terreinwagen met 525 pk aan sprintvermogen.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 25 februari 2021
  • Lancering
  • 1.363 weergaven

Land Rover Defender V8: offroader wordt sprinter

Als we een optrektijd van 0 naar 100 km/u van 5,2 seconden vermelden, is de eerste auto waar je aan denkt dan een Land Rover Defender? Dat is nochtans wel wat de nieuwe generatie van de legendarische offroader kan wanneer hij wordt voortgestuwd door een drukgevoede 5.0-V8. Die laatste ontwikkelt 525 pk en 625 Nm en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Indien nodig kan de ‘Britse kubus’ helemaal tot 240 km/u doorgaan.

Land Rover Defender V8: offroader wordt sprinter

De nieuwe Defender V8, die de bloedlijn doortrekt van de Land Rovers met V8 sinds de Stage I V8 uit de jaren 1970 tot de recente Defender Works Trophy V8 waar we onlangs kennis mee maakten, zal verkrijgbaar zijn in zowel de korte (90) als de lange (110) versie.

Land Rover Defender V8: offroader wordt sprinter

Deze topversie van het Defender-gamma staat uiteraard op een aangepaste ophanging en ziet aan zijn Terrain Response een nieuwe modus (Dynamic) toegevoegd. Hij onderscheidt zich ook door een reeks specifieke cosmetische details zoals een vierdubbele uitlaat en forse 22-duimvelgen.

Land Rover Defender V8: offroader wordt sprinter

Interesse? De Defender V8 90 is in België verkrijgbaar vanaf 120.100 euro. Voor de lange 110 tel je minstens 123.800 euro neer.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Land Rover Defender ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Land Rover Defender zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

De VW Touareg viert zijn 20ste verjaardag! Daarom besliste VROOM.be om terug te blikken op de meest markante versies van dit model met heel wat records achter zijn naam.

Skoda Afriq, een Kamiq op steroïden!

Skoda Afriq, een Kamiq op steroïden!

Dit is de 8ste concept car die ontworpen werd door leerlingen van de school van het Tsjechische merk, en hun eerste rallywagen! Hij is meteen serieus en bevat ook nog een kleine verrassing…

Video: de Mercedes EQG doet een ‘tank turn’

Video: de Mercedes EQG doet een ‘tank turn’

In de aanloop naar de lancering van zijn elektrische ‘G’ pakt Mercedes al uit met één van de indrukwekkende kunstjes van zijn ‘tank’.

Scoop: Pagani C10, daar is de hypercar met V12!

Scoop: Pagani C10, daar is de hypercar met V12!

Het nieuwe snelheidskanon van Pagani is betrapt door onze spionnen.

Aanbevolen tests voor jou

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?

3,5 /5 Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...

3,2 /5 Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

De startprijs voor deze auto uit de jaren ‘80: € 500!

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Het is ondertussen twee maanden geleden dat Volkswagen het doek haalde van de elektrische reïncarnatie van zijn legendarische bus. En we kennen eindelijk de prijzen!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 13.050
2016
113.244 km

Benzine, Manueel

€ 21.999
2018
54.490 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km