Luvly 0: elektrische microcar in een bouwpakket

Als Ikea een auto zou uitbrengen, zou het waarschijnlijk deze Luvly 0 zijn!

  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 12 mei 2023
  • Elektrisch

Hij is Zweeds en wordt geleverd als bouwpakket. Toch is deze Luvly 0 geen geesteskind van een Ikea-ontwerper. Het is een product van een Scandinavische start-up en moet een geduchte concurrent vormen voor de Renault Twizy en de Citroën Ami. Hij is ontworpen om in stukken te worden vervoerd, en moet dus eerst langs een gespecialiseerd centrum alvorens hij bij zijn nieuwe eigenaar kan worden geleverd.

Waarom in onderdelen geleverd?

De Luvly wordt niet gemonteerd vervoerd, omdat dat volgens de ontwerpers veel geld bespaart op logistiek vlak. De onderdelen van 250 wagens kunnen zo in één scheepscontainer worden vervoerd! Een slimme keuze, die duidelijk aantoont dat de Luvly is gemaakt voor een internationaal publiek, in Europa en veel verder.

Op technisch vlak is de Luvly 0 2,7 m lang en heeft hij een 267 liter grote kofferruimte, op een gewicht van amper 380 kg. Hij haalt een topsnelheid van 90 km/u dankzij een kleine elektromotor, die wordt gevoed door een batterij van 6,4 kWh. Die batterij bestaat uit twee draagbare modules van ongeveer 15 kg elk. Zijn autonomie zou ongeveer 110 km moeten bedragen dankzij een zeer laag verbruik van 6 kWh/100 km!

De Zweedse start-up heeft zijn internationale vestigingen echter nog niet geopend. Het model moet zelfs nog worden gehomologeerd. Maar je kan je wel al inschrijven op de website van het merk om een exemplaar te bestellen, met een vanafprijs van ongeveer 10.000 euro.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Luvly.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km