Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
In 1989 werd de XM onthuld als opvolger van de CX. Het model verraste met zijn originele design van Bertone, zijn hydractieve ophanging, zijn volledige uitrusting (elektrische stoelen, buitenspiegels en ruiten) en, vooral, het feit dat je naast de klassieke viercilinders ook een V6 kon bestellen. Sinds de Traction was er geen Citroën met een zescilinder meer geweest. Deze motor kwam eerste op de markt in een versie van 3 liter met 170 pk, maar later kreeg hij 24 kleppen en 200 pk waardoor hij een top van 235 km/u kon beloven.
In 1991 kreeg de XM een breakversie (beschikbaar met de ‘kleine’ V6) en drie jaar later kwam er een facelift, waarbij de oude V6 PRV werd ingeruild voor een zescilinder. Dat was nog steeds een drieliter, maar hij ontwikkelde 194 pk. Deze V6 was veel beter ontwikkeld (met een blokhoek van 60 graden) en was soepeler, betrouwbaarder en, vooral, zuiniger dan zijn voorganger. In 2000 ging de XM op pensioen…
Voor je in de verleiding komt, moet je het volgende weten:
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.