Opel
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De huidige SUV van Lynk & Co in Europa wordt in 2024 vervangen, maar het merk blijft wel werken met zijn abonnementsmodel.
In een interview bij de collega’s van Automotive News Europe heeft Alain Visser, de CEO van het merk, aangekondigd dat de Lynk & Co 01 binnenkort vernieuwd wordt. En het gaat daarbij niet om een eenvoudige facelift, maar wel om een volledig nieuw model, op een 100 % elektrisch onderstel.
Deze nieuwe 01 zal gebouwd worden op het SEA-platform (Sustainable Experience Architecture) dat door de Geely-groep is ontwikkeld. Dat wordt al gebruikt in de Smart #1, maar zal hoogstwaarschijnlijk ook dienstdoen voor de toekomstige Volvo EX30. We kunnen ons inbeelden dat de Lynk & Co, die in zijn huidige vorm groter is dan de Smart, ook een groter rijbereik zal bieden dan de 440 km van de #1.
De auto verandert dan wel, het abonnement blijft! Het zal dus mogelijk zijn om een Lynk & Co te huren op basis van een maandelijkse formule die op elk moment kan worden stopgezet. Om meer te weten te komen over de nieuwe 01, zullen we moeten wachten tot 2024, wanneer het model op de markt komt en Lynk & Co eindelijk winstgevend moet zijn in Europa...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!