Bugatti
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
Slechts 8 exemplaren van deze Venatus Coupé EVO C zullen gebouwd worden, elk in een ‘unieke’ configuratie...
Mansory slaat weer toe. De tuner vergrijpt zich opnieuw aan de Lamborghini Urus op een … ‘subtiele’ en verrassende manier. Het maakt van de Italiaan een SUV Coupé! Naast de indrukwekkende koetswerkkit die deze Urus aangemeten krijgt, werd de rest van het koetswerk ook grondig aangepakt. Mansory nam geen genoegen met het simpelweg wegwerken van de achterdeuren, het verplaatste de B-stijl ook 20 cm naar achteren om zo de toegang tot de tweede zetelrij te vergemakkelijken.
De vele aanpassingen blijven niet beperkt tot het koetswerk van de Urus. Zo werden de zetels vooraan bijvoorbeeld herwerkt om ervoor te zorgen dat ze naar voor klappen om de toegang tot de achterste zitplaatsen mogelijk te maken. Ook die laatsten werden opnieuw ontworpen om van deze Venatus Coupé EVO C een vierzitter te maken.
Mansory dook ook onder de motorkap van de Urus. Zijn V8 biturbo levert voortaan een 900 pk en een koppel van 1.100 Nm! Een vermogen dat zorgt voor een topsnelheid van 323 km/u en de traditionele 0 naar 100-sprint in amper 2,9 tellen. Mansory zwijgt in alle talen over de prijs van zijn nieuwe Venatus Coupé EVO C, maar laat wel weten dat er maar 8 exemplaren gebouwd zullen worden en dat elk van hen uniek wordt...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een exclusieve Française die maar liefst € 9.792.500 opbracht!
De Super Seven 600 en Super Seven 2000 maakten hun Europese debuut op Rétromobile in Parijs.
De unieke coupé en cabrio zullen de laatste Lamborghini-modellen zijn met een puur atmosferische V12.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!