Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Maserati vergroot zijn gamma van Trofeo-versies met meer sportieve inborst en stijl. Na de SUV Levante zijn nu de limousine Quattroporte en de grote gezinsberline Ghibli aan de beurt voor dit turnpak. Voor de Ghibli is het meteen de eerste keer dat hij een V8 onder de motorkap krijgt, zodat hij de concurrentie kan aangaan met de BMW M5, die onlangs een facelift onderging en die ongeveer even groot is.
De Ghibli neemt de 3.8-V8 biturbo over van de andere Trofeo’s. Die motor wordt bij Ferrari geassembleerd en is 580 pk en 730 Nm sterk. De BMW M5 blijft dus op voorsprong met zijn 600 pk, of zelfs 625 pk in de Competition-versie. De BMW geeft die kracht bovendien aan de vier wielen door, terwijl de Italiaanse berline al zijn paardjes op de achterwielen loslaat via een achttrapsautomaat.
Om te vermijden dat zijn achterbanden onmiddellijk in rook opgaan heeft de Ghibli Trofeo een Launch Control en een sperdifferentieel achteraan. Daardoor sprint hij van 0 naar 100 km/u in 4,3 seconden. Niet slecht, maar de M5 Competition voert dezelfde oefening uit in nauwelijks 3,3 seconden. Anderzijds is de M5 elektronisch begrensd op 305 km/u terwijl de Ghibli doorstormt naar 326 km/u. Je zal je dan wel stevig moeten vastklampen aan het stuur van de karaktervolle Italiaan, die waarschijnlijk prachtig zal zingen maar zich niet eenvoudig laat temmen… Zijn prijskaartje is nog niet gekend.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...