Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Het Chinese Maxus bevestigt dat het zich op de Europese elektrische pick-upmarkt stort met de T90 EV.
Terwijl Ford, Rivian, GMC en zelfs Tesla aan de andere kant van de Atlantische Oceaan vechten om de elektrische pick-upmarkt, toont Maxus zijn interpretatie van het genre op het IAA Transportation-salon in Hannover (van 20 tot 25 september 2022). De T90 EV wordt trouwens naast enkele andere interessante elektrische modellen voorgesteld, waaronder een 7-zits minibus met de naam MIFA 9.
Praktisch gezien heeft deze 5,37 m lange pick-up een dubbele cabine en een 1,49 m lange en 1,51 m brede laadbak. Met een maximaal toegelaten massa van 3,3 ton, heeft de T90 EV een nuttig laadvermogen van maximaal 925 kg.
Op technisch vlak wordt de aandrijving voorzien door een elektromotor van 150 kW/204 pk. Hij brengt zijn 310 Nm aan koppel exclusief over naar de achterwielen. De batterij van 89 kWh geeft dan weer de mogelijkheid om tot 330 km af te leggen volgens de WLTP-norm.
Ter herinnering: het Chinese merk Maxus is gespecialiseerd in bedrijfswagens en is onderdeel van Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). In België wordt Maxus verdeeld door Astara, dat ook Hyundai, Suzuki, SsangYong, MG en Isuzu in zijn portefeuille heeft.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.