Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
In het segment van de compacte sportievelingen toont de Mazda 3 MPS zien tot waartoe hij in staat is. Deze furie neemt van zijn voorganger de mechaniek over maar presteert toch beter !
2.3 l turbo
Het motorblok zien we niet alleen in de vorige 3 MPS terug maar we vinden hem ook onder de kap van de CX-7 en de 6 MPS. Dankzij de driftig blazende turbo weten de Japanners uit 2300 cc 260 pk ter puren terwijl het koppel bij 380 Nm piekt. Dat het de concurrentie wat bleek rond de neus wordt is dan ook logisch: een top van 250 km/u en de sprint van 0 tot 100 in slechts 6,1 seconde zijn geen klein bier ! De nieuwe katalysator gebruikt minder edele metalen en ook het verbruik zakt een halve liter: gemiddeld 9,2 liter per honderd kilometer.
De vorige versie van de 3 MPS gaf al behoorlijk van jetje maar bij de nieuwe versie werd het weggedrag nog eens geoptimaliseerd. Zo werd de koets een stuk stijver, werd de ophanging herbestudeerd en het remsysteem versterkt.
Ook op het gebied van de looks wil de 3 MPS bevestigen ! Zo krijgt de auto een luchtinlaat op de motorkap, een haast glimlachende maar toch agressief ogende voorspoiler en een expliciete achterspoiler.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.