Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Een klein jaar geleden onthulde McLaren de uiterst exclusieve Elva, een 815 pk en 800 Nm sterke roadster die van 0 naar 100 km/u accelereert in minder dan drie tellen dankzij een 4.0-V8 biturbo. Elk exemplaar moet minstens 1.425.000 pond of 1,55 miljoen euro opbrengen (huidige wisselkoers). Aanvankelijk zou McLaren slechts 399 exemplaren bouwen van de Elva, maar in april van dit jaar werd dat cijfer teruggeschroefd naar 249 stuks. De verklaring was toen dat klanten bijna 400 exemplaren niet exclusief genoeg vonden om er zoveel geld voor te willen neertellen – lees: de verkoop ging niet vlot genoeg.
Vandaag, nog eens een half jaar later, vermindert McLaren de productieplanning nog eens tot “maximum 149 stuks”. De Britten steken de vermindering deze keer op de moeilijke beschikbaarheid van de nodige onderdelen als gevolg van de coronacrisis, maar die verklaring klinkt weinig waarschijnlijk aangezien de eerste leveringen pas voor 2021 gepland zijn. De verminderde productie is ongetwijfeld een forse streep door de rekening van McLaren, dat financieel in heel lastige papieren zit als gevolg van de lockdown tijdens de eerste golf van de coronacrisis.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!