McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

McLaren breidt zijn catalogus uit met een kilometervreter. Maar de prestaties zijn bij deze McLaren GT uiteraard ook op de afspraak.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 16 mei 2019

McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

De Britse constructeur had zijn grand tourer eerder al aangekondigd. De definitieve naam is niet bijster origineel: McLaren houdt het op ‘GT’. Maar verwacht geen Porsche Panamera-concurrent: de McLaren GT blijft een strikte tweezitter. Praktisch is hij verder wel: zijn koffer is bijvoorbeeld 570 liter groot. Door de lage plaatsing van de motor heb je achteraan 420 liter, vooraan beschik je over 150 liter.

McLaren GT: voor de gehaaste reiziger
McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

Gewicht

Hoewel het een GT is, blijft de auto vooral een McLaren. Dat betekent dus dat hij zijn gewicht in toom houdt door overvloedig gebruik van koolstofvezel. De 4,68 meter lange coupé weegt zo niet meer dan 1.530 kilogram. Niet slecht voor een grand tourer met die afmetingen.

McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

Tussenmaat

De McLaren GT heeft een 4.0 V8 biturbo van 620 pk en 630 Nm. Daardoor past hij tussen de 570S en 720S. De prestaties? 0-100 km/u in 3,2 seconden, 200 km/u in 9 seconden en een topsnelheid van 326 km/u. Wie het rustiger aan doet kan zijn tankbeurten spreiden: McLaren geeft een rijbereik op van 600 kilometer.

McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

Comfortabel

McLaren voorziet een gestuurde ophanging die zeer goed zou dempen. Verder zien we wat we van een grand tourer verwachten: luxueuze materialen, een Bowers & Wilkins-geluidsinstallatie, en het meest uitgebreide infotainmentsysteem dat McLaren ooit heeft geïnstalleerd.

McLaren GT: voor de gehaaste reiziger

Prijskaartje van dat alles? Reken op minstens € 190.000. In Groot-Brittannië kost hij alleszins £ 163.000 (ongeveer € 186.000). Bestellen kan vanaf nu, de eerste exemplaren worden eind dit jaar geleverd.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km