Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een exploot dat mogelijk gemaakt wordt door een revolutionaire batterij
Het rijbereik is één van de grootste struikelblokken bij het proberen te overtuigen van een klant om over te stappen op elektrische mobiliteit. Autobouwers zijn zich hiervan bewust en werken hard aan de ontwikkeling van nieuwe technologieën om de range van hun modellen uit te breiden. Maar niet alleen autobouwers werken daaraan! Veel start-ups doen immers hetzelfde, waaronder Our Next Energy (ONE), dat in Michigan in de Verenigde Staten gevestigd is.
ONE heeft aangekondigd dat het een batterij heeft ontwikkeld waarmee elk elektrisch voertuig kan worden uitgerust om zo de actieradius te vergroten. De ingenieurs toonden dit aan door een monster van de batterij onder een Tesla Model S te schroeven. En het minste wat we kunnen zeggen is dat ONE een veelbelovende technologie onder de knie lijkt te hebben, want de Amerikaanse berline legde niet minder dan 752 mijl (iets meer dan 1.200 km!) af op één enkele lading, bij een gemiddelde snelheid van 88 km/u. Hetzelfde voertuig werd trouwens daarna op de rollen gezet, waar het niet minder dan 882 mijl (1.419 km) aflegde!
De door ONE ontwikkelde batterijen zijn voorzien van kobalt-nikkel cellen die, volgens het bedrijf, de capaciteit van een gewone batterij van dezelfde grootte verdubbelen. In het geval van de Tesla Model S, die oorspronkelijk met een batterij van 103,9 kWh was uitgerust, biedt de door ONE ontwikkelde een capaciteit van 207,3 kWh! Volgens de Amerikaanse start-up moet het mogelijk zijn om deze uitzonderlijke batterijen volgend jaar op de markt te brengen!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.