Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Een standaard Fiesta ST is al niet bepaald een stumpertje, met 200 pk en 290 Nm uit een 1.6-turbodriecilinder. Het Britse Mountune kennen we van zijn motortuningkits voor de vorige Ford Focus RS die je gewoon bij de officiële Ford-dealer kon kopen, met behoud van constructeursgarantie. Dat bedrijf heeft nu zijn magie losgelaten op de Fiesta ST. Zijn zelf ontwikkelde m235-kit (575 pond of pakweg 700 euro) geeft de compacte auto 235 pk en – vooral – 350 Nm aan koppel.
De kit is bovendien interactief: via een app op je smartphone kan je zelf de prestaties van de motor aanpassen, spelen met het uitlaatgeluid, de launch control agressiever laten werken en zelfs een diefstalbescherming activeren. Nog straffer is dat je de kit heel eenvoudig zelf kan installeren: je moet een bijgeleverde dongle aansluiten op de diagnosestekker van de auto en de rest kan je via een app regelen.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.