Mercedes C Break All-Terrain: stijlvol alternatief

Vind je breaks te laag en SUV’s… te hoog? Dan biedt Mercedes je een licht verhoogde All-Terrain-afgeleide van zijn nieuwe C-Klasse break.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 18 augustus 2021
  • Lancering

Mercedes C Break All-Terrain: stijlvol alternatief

Mercedes is bezig met de introductie van zijn nieuwe C-Klasse, als berline en als break. Uiterlijk is de generatiewissel er nauwelijks aan te zien, maar aan boord is de evolutie meer tastbaar op technologisch vlak. Om de aantrekkingskracht nog te versterken van dit model dat heel belangrijk is voor de verkoopcijfers (10,5 miljoen exemplaren sinds 1982) krijgt het nu een nieuwe versie, de All-Terrain. De C-Klasse break neemt dus het concept over van de allewegenbreak, dat Mercedes in 2017 introduceerde in zijn grote broer E-Klasse All-Terrain.

Mercedes C Break All-Terrain: stijlvol alternatief

Naast een specifieke aankleding van het koetswerk onderscheidt deze All-Terrain zich door een ongeveer 4 centimeter grotere bodemvrijheid, standaard vierwielaandrijving 4Matic en twee extra rijprogramma’s voor in het terrein. Het eerste, OFFROAD, is geschikt voor rijden door licht hobbelig terrein, zoals aarde- of kiezelwegen. Het tweede, OFFROAD+, met onder meer een automatische afdaalhulp, is bedoeld voor het zwaardere werk.

Mercedes C Break All-Terrain: stijlvol alternatief

Qua motoren is de All-Terrain verkrijgbaar met benzine- of dieselblokken. Die worden in beide gevallen ondersteund door een microhybride systeem van 48 volt, zoals in de conventionele C-Klasses. Praktisch gezien mag de nieuwe All-Terrain tot 1.800 kilo slepen.

Mercedes C Break All-Terrain: stijlvol alternatief

De C-Klasse All-Terrain wordt officieel begin september onthuld op het salon van München en komt vervolgens tegen het eind van het jaar op de markt.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Mercedes C-Klasse ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mercedes C-Klasse zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km