Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

De nieuwe Citan van Mercedes is nog maar pas onthuld, maar hij is duidelijk niet van plan om te wachten voor hij gaat surfen op de “Van Life”-golf.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 augustus 2021
  • Divers

Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

De lockdowns als gevolg van de gezondheidscrisis hebben de aantrekkingskracht van mobilhomes versterkt, vooral dan van de meer compacte modellen. Bepaalde constructeurs willen in dat gat in de markt springen, zoals bijvoorbeeld Renault, dat net zijn SpaceNomad heeft onthuld. Maar ook autobouwers die al actief zijn in dit segment versterken hun aanbod.

Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

Net zoals Volkswagen een “California in zakformaat” heeft afgeleid van zijn Caddy lijkt ook Mercedes een kleine broer te willen lanceren van zijn Marco Polo. Het merk heeft namelijk net een tot mobiel huis omgebouwde variant onthuld van zijn nieuwe Citan, die zelf nog maar pas werd voorgesteld. Hij is ontwikkeld in samenwerking met het bedrijf VanEssa.

Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

Het model, dat officieel nog een prototype is, heeft in zijn koffer een op maat gemaakte kitchenette, met een ijskast, een spoelbak, een gasvuur en talrijke bergruimtes. Toch weegt de module slechts 60 kilo en kan ze op slechts een paar minuten uit de auto worden verwijderd wanneer je ze niet nodig hebt.

Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

Daarnaast heeft VanEssa een plooibed voor twee personen bedacht om van de Citan een mobiele hotelkamer te kunnen maken. Het bed kan bovenop de keukenmodule worden opgeborgen. In opengeklapte vorm krijg je een slaapvlak van 115 x 189 centimeter.

Mercedes Citan, nu reeds als mini-mobilhome

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT nu ook als hybride 63 S E Performance

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km