Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De lockdowns als gevolg van de gezondheidscrisis hebben de aantrekkingskracht van mobilhomes versterkt, vooral dan van de meer compacte modellen. Bepaalde constructeurs willen in dat gat in de markt springen, zoals bijvoorbeeld Renault, dat net zijn SpaceNomad heeft onthuld. Maar ook autobouwers die al actief zijn in dit segment versterken hun aanbod.
Net zoals Volkswagen een “California in zakformaat” heeft afgeleid van zijn Caddy lijkt ook Mercedes een kleine broer te willen lanceren van zijn Marco Polo. Het merk heeft namelijk net een tot mobiel huis omgebouwde variant onthuld van zijn nieuwe Citan, die zelf nog maar pas werd voorgesteld. Hij is ontwikkeld in samenwerking met het bedrijf VanEssa.
Het model, dat officieel nog een prototype is, heeft in zijn koffer een op maat gemaakte kitchenette, met een ijskast, een spoelbak, een gasvuur en talrijke bergruimtes. Toch weegt de module slechts 60 kilo en kan ze op slechts een paar minuten uit de auto worden verwijderd wanneer je ze niet nodig hebt.
Daarnaast heeft VanEssa een plooibed voor twee personen bedacht om van de Citan een mobiele hotelkamer te kunnen maken. Het bed kan bovenop de keukenmodule worden opgeborgen. In opengeklapte vorm krijg je een slaapvlak van 115 x 189 centimeter.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...