Mercedes-Maybach Ultimate Luxury: inclusief theeservies!

Enkele dagen nadat de foto’s op het internet lekten, toont Mercedes deze Ultimate Luxury-conceptcar, die het meeneemt naar Peking. De kruising tussen een limousine en SUV verpakt een interieur dat zich kan meten met de beste zitjes op een intercontinentale vlucht.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 24 april 2018

Begin jaren 2000 werd Maybach als een afzonderlijk merk gelanceerd, maar vandaag wordt de historische benaming gebruikt voor de hoogste uitrustingsversie van Mercedes-modellen. Momenteel krijgt alleen de S-Klasse deze exclusieve behandeling, in de vorm van de Mercedes-Maybach S-Klasse. Daimler heeft nog wat anders in petto voor klanten die houden van superlatieven. En zo lopen er wel wat rond in China.

SUV-limousine

Zo toont Mercedes-Maybach in Peking een nieuwe conceptcar die Ultimate Luxury heet. Esthetisch valt die vooral op door afmetingen en stijlkenmerken van limousines en SUV’s. Het resultaat is 5,2 meter lang, staat hoog op de wielen en heeft een koetswerk met drie volumes. Iets minder gracieus dan de vorige conceptcar, de Vision Mercedes-Maybach 6 uit 2016, maar niet minder indrukwekkend.

Inclusief theeservies

Het koetswerk ziet er origineel uit, het interieur mikt op maximale luxe. Vandaar de naam “Ultimate Luxury” uiteraard. Het conceptmodel moet de krijtlijnen uitzetten voor toekomstige Maybach-versies. Het interieur baadt in weelderige materialen en heeft twee zitplaatsen achteraan die in alle richtingen verstelbaar zijn. Origineel detail: de centrale console achteraan bevat… een theeservies.

100% elektrisch

De Mercedes-Maybach Ultimate Luxury doet een beroep op een 100% elektrische aandrijflijn. Technisch noteren we vier elektromotoren (die vierwielaandrijving opleveren) en een totaal vermogen van 750 pk. De batterij is 80 kWh groot, en levert een theoretisch rijbereik op van 500 kilometer volgens de oude NEDC-cyclus, en 200 mijl (zo’n 320 kilometer) volgens de Amerikaanse EPA-testcyclus, die nauwer aanleunt bij een “reële” rijstijl.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Nissan Qashqai: nieuw samoeraigezicht!

Nissan Qashqai: nieuw samoeraigezicht!

De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.

Scoop: elektrische Mercedes C-Klasse opnieuw betrapt

Scoop: elektrische Mercedes C-Klasse opnieuw betrapt

Na hem eerst te hebben gespot bij Mercedes, lijkt de volledig elektrische tegenhanger van de C-Klasse nu zijn wintertests te ondergaan.

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.

Maserati GranCabrio Folgore: volledig elektrische cabrio

Maserati GranCabrio Folgore: volledig elektrische cabrio

Na eerst de versie met de Nettuno-V6 te hebben onthuld, is de Maserati GranCabrio er nu ook als volledig elektrische Folgore.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km