Porsche
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Hij was een tijdje uit de catalogus verdwenen, maar de plug-inversie van de S-Klasse keert terug. De S 500 e wordt S 560 e. Hij wint aan vermogen en aan batterijcapaciteit.
De S-Klasse krijgt van Mercedes dus een nieuwe plug-inversie. De S 560 e is er alleen met lange wielbasis. Onder de motorkap zit er net als vroeger een V6 op benzine met elektromotor. Die produceert voortaan 476 pk en 700 Nm. De automaat telt nu negen verzetten in plaats van zeven. 0-100 km/u duurt 5 seconden, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.
De nieuwe batterij is 13,3 kWh groot in plaats van 8,7 kWh. Mercedes geeft een volledig elektrisch rijbereik op van 50 kilometer, tegenover 33 kilometer in de vorige S 500 e.
In België kost deze nieuwe S-Klasse € 110.957. Een “gewone” S 500 op benzine kost je € 118.822. Die heeft natuurlijk ook een veel hogere CO2-uitstoot: 217 g/km in plaats van 57 g/km voor deze plug-inhybride S 560 e.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.