Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Mercedes verklapt een paar kenmerken van zijn toekomstige nieuwe S-Klasse. Die pakt in wereldpremière uit met frontale airbags voor de passagiers op de achterbank.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 30 juli 2020
  • Sector

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Als zelfbenoemde referentie op de automarkt moet elke nieuwe generatie van de Mercedes S-Klasse uitpakken met de nodige innovaties. Zijn toekomstige nieuwe editie, die we binnenkort mogen verwachten, wijkt niet van die regel af. “Met de nieuwe S-Klasse kunnen we trots de eerste frontale airbag ter wereld voorstellen voor de passagiers achterin”, zo verkondigt Thomas W. Hellmuth, verantwoordelijke voor de afdeling veiligheid bij Mercedes.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Deze airbag klapt open van op de rugleuning van de voorstoelen en werkt samen met de veiligheidsgordel om het hoofd en de nek te ondersteunen “Samen met een gordelairbag zet de S-Klasse een nieuwe standaard op het vlak van veiligheid voor de passagiers achterin,” zo belooft Mercedes.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

De volgende generatie van de S-Klasse zal dus tjokvol plofkussens zitten, want hij krijgt ook nog een centrale airbag die zich ontplooit tussen de bestuurder en de voorste passagier om te vermijden dat zij bij een zijdelingse aanrijding met het hoofd tegen elkaar knallen.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Verder pakt deze nieuwe S-Klasse net zoals zijn rivaal Audi A8 uit met een systeem dat extra beschermt bij zijdelingse aanrijdingen. Wanneer radarsensoren in de flank een onvermijdelijke aanrijding langszij detecteren, duwt de luchtvering het koetswerk met 8 centimeter omhoog. Daardoor absorbeert de op die manier verhoogde wagenbodem een groter deel van de klap, waardoor de passagierscel minder vervormt.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km