Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Als zelfbenoemde referentie op de automarkt moet elke nieuwe generatie van de Mercedes S-Klasse uitpakken met de nodige innovaties. Zijn toekomstige nieuwe editie, die we binnenkort mogen verwachten, wijkt niet van die regel af. “Met de nieuwe S-Klasse kunnen we trots de eerste frontale airbag ter wereld voorstellen voor de passagiers achterin”, zo verkondigt Thomas W. Hellmuth, verantwoordelijke voor de afdeling veiligheid bij Mercedes.
Deze airbag klapt open van op de rugleuning van de voorstoelen en werkt samen met de veiligheidsgordel om het hoofd en de nek te ondersteunen “Samen met een gordelairbag zet de S-Klasse een nieuwe standaard op het vlak van veiligheid voor de passagiers achterin,” zo belooft Mercedes.
De volgende generatie van de S-Klasse zal dus tjokvol plofkussens zitten, want hij krijgt ook nog een centrale airbag die zich ontplooit tussen de bestuurder en de voorste passagier om te vermijden dat zij bij een zijdelingse aanrijding met het hoofd tegen elkaar knallen.
Verder pakt deze nieuwe S-Klasse net zoals zijn rivaal Audi A8 uit met een systeem dat extra beschermt bij zijdelingse aanrijdingen. Wanneer radarsensoren in de flank een onvermijdelijke aanrijding langszij detecteren, duwt de luchtvering het koetswerk met 8 centimeter omhoog. Daardoor absorbeert de op die manier verhoogde wagenbodem een groter deel van de klap, waardoor de passagierscel minder vervormt.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.