Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Mercedes verklapt een paar kenmerken van zijn toekomstige nieuwe S-Klasse. Die pakt in wereldpremière uit met frontale airbags voor de passagiers op de achterbank.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 30 juli 2020
  • Sector
  • 1.215 weergaven

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Als zelfbenoemde referentie op de automarkt moet elke nieuwe generatie van de Mercedes S-Klasse uitpakken met de nodige innovaties. Zijn toekomstige nieuwe editie, die we binnenkort mogen verwachten, wijkt niet van die regel af. “Met de nieuwe S-Klasse kunnen we trots de eerste frontale airbag ter wereld voorstellen voor de passagiers achterin”, zo verkondigt Thomas W. Hellmuth, verantwoordelijke voor de afdeling veiligheid bij Mercedes.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Deze airbag klapt open van op de rugleuning van de voorstoelen en werkt samen met de veiligheidsgordel om het hoofd en de nek te ondersteunen “Samen met een gordelairbag zet de S-Klasse een nieuwe standaard op het vlak van veiligheid voor de passagiers achterin,” zo belooft Mercedes.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

De volgende generatie van de S-Klasse zal dus tjokvol plofkussens zitten, want hij krijgt ook nog een centrale airbag die zich ontplooit tussen de bestuurder en de voorste passagier om te vermijden dat zij bij een zijdelingse aanrijding met het hoofd tegen elkaar knallen.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Verder pakt deze nieuwe S-Klasse net zoals zijn rivaal Audi A8 uit met een systeem dat extra beschermt bij zijdelingse aanrijdingen. Wanneer radarsensoren in de flank een onvermijdelijke aanrijding langszij detecteren, duwt de luchtvering het koetswerk met 8 centimeter omhoog. Daardoor absorbeert de op die manier verhoogde wagenbodem een groter deel van de klap, waardoor de passagierscel minder vervormt.

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Mercedes S-Klasse: frontale airbags achterin als primeur

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Dit is de EQT, zijn ‘Marco Polo’-module en de camperversie!

Dit is de EQT, zijn ‘Marco Polo’-module en de camperversie!

Met zijn elektrische bestelwagen wil Mercedes iedereen bedienen, van de kleinste tot de grootste avonturier.

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Het premium-merk van de Toyota-groep wil met zijn elektrische modellen inzetten op rijplezier, en haalt daarvoor alles uit de kast.

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Het merk maakt van de gelegenheid gebruik om een video vrij te geven van zijn Semi die een volle aanhanger trekt over een traject van 800 km, en dat zonder te moeten opladen.

Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Naast de 100% elektrische bZ Compact SUV concept, één van de 6 elektrische bZ-modellen die het merk in 2026 op de markt wil hebben, werkt Toyota ook aan een hybride opvolger voor de C-HR.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km