Bentley
Beiden krijgen ze een herwerkte aandrijflijn die een vermogen van 462 pk biedt en een 100% elektrisch rijbereik van zo’n 45 km.
Beiden krijgen ze een herwerkte aandrijflijn die een vermogen van 462 pk biedt en een 100% elektrisch rijbereik van zo’n 45 km.
De meest sportieve limousine van Bentley zal “een van de laatste modellen worden die met de iconische W12-motor wordt aangedreven”.
Bentley maakt zich klaar om van look te veranderen bij de start van zijn elektrische revolutie. En dat laat het weten met dit manifest… voorzien van de krachtigste verbrandingsmotor uit de geschiedenis van het merk!
Hij komt uit de ateliers van Mulliner en zal op 21 augustus onthuld worden.
Het merk gaat 12 exemplaren van zijn Le Mans-winnende ‘Speed Six’ bouwen!
Volgens het Britse merk is de limiet van 3,5 ton voor een rijbewijs B niet compatibel met zware elektrische auto’s en lobbyt moederhuis Volkswagen in Europa voor een aanpassing van de regels.
Vind je de luxueuze SUV van Bentley wat te klein? Weet dan dat je hem voortaan ook kan bestellen in EWB-versie, met verlengde wielbasis...
Bentley heeft grootse plannen op elektrisch vlak. Vanaf 2025 komt er elk jaar een nieuw model zonder verbrandingsmotor, om 5 jaar later volledig elektrisch en koolstofneutraal te zijn.
De Britse constructeur tovert een limousineversie van de Mulsanne uit zijn hoed. Die wordt extreem exclusief, want er worden er slechts 5 van gemaakt.
Na de Bentayga heeft nu ook de Flying Spur van Bentley recht op een plug-inhybride aandrijflijn. De eerste exemplaren worden als beperkte reeks aangeboden.
Bentley trekt voor een derde keer naar de beroemde Amerikaanse heuvelklimrace. Deze keer niet langer met een productiemodel, want het merk schrijft een Continental GT3 in die een heel bijzondere brandstof drinkt.
Zijn twaalfcilinder ontwikkelt liefst 659 pk en 900 Nm.
We leggen uit hoe dat komt.
De verkoopcijfers van de Britse autobouwer zijn in 2020 toegenomen.
Bentley heeft een auto bedacht voor de Kerstman. Zijn mooie arrenslee wordt een Flying Spur V8 met een bijzondere plaats voor zijn rendier.
En tegen 2030 zullen de modellen van het Britse edelmerk merk geen druppel fossiele brandstof meer verstoken.
Bentley zou een trapje lager gaan opereren en van het luxe- naar het premiumsegment afdalen. Op die manier kan Audi de Britten leiden en zo het merk weer van de grond krijgen.
Meer nog dan een Aston Martin straalt een Bentley luxe en maatwerk uit. Met een Bentley koop je een stukje Groot-Brittannië, maar ook een zekere know-how.