Caterham
Zo gaat dat met iconen. Maar onder de motorkap van deze ‘340’ zit nu een 2 liter van Ford.
Zo gaat dat met iconen. Maar onder de motorkap van deze ‘340’ zit nu een 2 liter van Ford.
De Britse autobouwer bereidt zich op die manier voor op het verdwijnen van de verbrandingsmotor.
Waarom wachten tot Michelin in 2025 luchtloze banden op de markt brengt als je ze gewoon zelf kan maken?
Het exploot was een promostunt voor de nieuwe, vederlichte Seven 170.
Caterham stelt zijn compactste en lichtste Seven ooit voor. Het resultaat is een nog aantrekkelijker verhouding gewicht-vermogen… zelfs al ligt onder de motorkap een kleine Suzuki-motor van 660 cc.
De kleine Britse autobouwer is overgenomen door VT Holdings, een Japans bedrijf dat heel wat auto- en motorfietsmerken importeert, waaronder ook Caterham.
Omdat alles ooit terug in de mode komt, bouwt Caterham een ‘nieuwe’ versie van zijn Seven die heel hard inzet op een retrolook.
De Caterham Seven heeft als 485 CSR zijn WLTP-homologatie binnen. Hij komt dus naar het vasteland met een verhouding gewicht/prestaties die kan tippen aan Lamborghini.
De auto’s van Caterham zijn niet groot, maar hun prestaties wel groots. Dat zet het merk in de verf met een originele stunt: een nieuw record vestigen voor het meeste aantal donuts per minuut bijvoorbeeld!
Als je aan Caterham denkt, denk je meteen aan de Seven, de iconische lichtgewicht tweezitter die oorspronkelijk door Lotus werd ontworpen. Maar Caterham had in de jaren 90 ook een ander model, dat niet kon concurreren tegen… datzelfde Lotus.
De Britten van Caterham zouden een modeluitbreiding overwegen. Het merk zou daarmee voor het eerst sinds de jaren 90 een ander model aanbieden naast de iconische Seven.
Hij ziet er misschien uit als een Lotus Seven uit de jaren 60, maar het gaat om een nieuwe auto, met moderne techniek onder zijn vintage motorkap. Dit is de Caterham Sprint!
De Caterham Super Seven, en de Lotus Seven daarvoor, herleidt autorijden tot zijn pure essentie. Een licht gewicht en een lichte motor zorgen voor verbluffende prestaties. Maar de lichtste Caterham ooit moet wel dit exemplaar zijn. Hij bestaat immers volledig uit Lego… en nu kan je hem ook kopen!
Een krachtige aandrijving, een luxueus en ruim interieur en compleet geruisloos, zijn dat de ingrediënten voor een ware VIP-ervaring? Wij konden afgelopen week de EQV 300 testen en onderzochten of dit model geschikt is voor iemand die zoekt naar een luxueuze en polyvalente MPV.
Nissan en Toyota hebben een andere visie op hybride aandrijvingen. Maar hoe doet de nieuwe e-Power in de Qashqai het in vergelijking met het beproefde systeem van de Corolla Cross?
De brave RAV4 trekt zijn sporttenue aan voor zijn nieuwe GR Sport-uitvoering. Naast de uiterlijke aanpassingen krijgt de Japanse hybride SUV ook een strakkere ophanging. Tijd om na te gaan of dat het stuurgevoel scherper heeft gemaakt.
Alpine breidt zijn A110-gamma naar boven toe uit met een nieuwe versie, één met de ‘R’ van radicaal. En dan vooral radicaal lichter, dankzij het intensief gebruik van koolstofvezel! De apotheose in afwachting van de grote sprong naar… elektrische modellen?
Een kans om tegen een betaalbare prijs een stuk Lotus-geschiedenis in handen te krijgen.
Twee van de drie auto’s, uit de collectie van een overleden Nederlandse verzamelaar, beschikken over een uitzonderlijk palmares in de autosport!
De waarde van dit model, met amper 150 km op de teller, wordt geschat op tussen de 3 en 4 miljoen euro.
Een Rolls voor de prijs van een hatchback, lijkt je dat wel iets? Dan stellen we je de Rolls-Royce Silver Spirit voor, een icoon uit de jaren ‘80.