Lotus
De Lotus Emeya is het lagere boertje van de Eletre, met twee elektromotoren die 905 pk en 985 Nm leveren, gevoed door een batterij van 102 kWh en een sprinttijd van 0-100 km/u in 2,78 seconden.
De Lotus Emeya is het lagere boertje van de Eletre, met twee elektromotoren die 905 pk en 985 Nm leveren, gevoed door een batterij van 102 kWh en een sprinttijd van 0-100 km/u in 2,78 seconden.
Een mooi eerbetoon aan de Can-Am-racewagens uit de jaren 1970.
Het was bedoeld om een van de meest controversiële supercars aller tijden te worden, maar eindigde als een vergeten concept. Dit is het trieste verhaal van de Lotus Emotion.
Hij krijgt de naam Envya en zou zo’n 1.000 pk sterk zijn! Als hij rijdt tenminste…
Lotus toont hem op zijn stand in ‘The Avenue’ op Salon van Brussel. En de elektrische SUV weet op meer dan één manier indruk te maken…
Deze Lotus Etna had alles in huis om de Ferrari 308 of Porsche 930 Turbo te doen beven! Helaas kwam hij nooit verder dan de conceptfase. We blikken terug op deze Lotus met een vulkanisch temperament...
De 600 pk sterke, in China gebouwde vierdeurs coupé maakt volgend jaar zijn opwachting.
De eerste SUV van Lotus is meteen ook 100% elektrisch. Voor de puristen is het even slikken, maar eindelijk is hij er!
Blijkbaar krijgt hij alles om er een echte atleet van te maken. Maar iets lijkt te ontbreken...
Het Britse merk blijft maar hoger mikken. Het zegt vaarwel aan de superlichte sportwagens en maakt plaats voor elektrische modellen, SUV’s en nu zelfs unieke creaties!
De autobouwer belooft dat zijn batterijen licht en snel op te laden zijn dankzij een nieuw partnership met specialist Britishvolt.
De Britse autobouwer Lotus is gestopt met de productie van de Elise, Exige en Evora, die de afgelopen drie decennia een monstersucces betekenden voor het merk.
Twee maand na zijn onthulling publiceert het Britse Lotus officieel de technische fiche van zijn nieuwe sportwagen met zescilinder – en ook een paar prijzen.
De recent gereanimeerde Britse koetswerkbouwer Radford heeft een moderne hommage aan de Lotus Type 62 gebouwd. Hij is nauwverwant aan de nieuwe Lotus Emira en F1-coureur Jenson Button was bij de ontwikkeling betrokken.
Alvorens Lotus definitief voor elektrische aandrijving kiest, schenkt het de wereld nog de Emira. Hij vormt het afscheid van een mooie geschiedenis en wordt naar keuze aangedreven door een AMG-viercilinder of een Toyota-V6.
Het Britse merk heeft zich bijzonder loslippig getoond over zijn toekomststrategie.
Denk je al lang: op een dag koop ik me een Lotus Elise of Exige? Dan moet je niet te lang meer wachten: na dik 20 jaar trouwe dienst gaat de Britse pluimgewichten op pensioen. Je kan enkel nog kiezen uit deze vijf afscheidsversies…