Morgan
In zijn 113-jarige geschiedenis gebeurde het nog niet vaak dat Morgan een volledig nieuw model lanceerde. Dat doet het nu dus wel, al lijkt het eerder een creatie van midden vorige eeuw.
In zijn 113-jarige geschiedenis gebeurde het nog niet vaak dat Morgan een volledig nieuw model lanceerde. Dat doet het nu dus wel, al lijkt het eerder een creatie van midden vorige eeuw.
Op 24 februari is het zover, dan trekt Morgan het doek van zijn nieuwe 3-Wheeler, al verandert hij waarschijnlijk van naam. Ook technisch verandert er het één en het ander...
Het vermogen van de atmosferische V8 van BMW-origine in deze radicale Morgan is opgedreven tot 375 pk! Daarmee wordt het de krachtigste wagen die het merk ooit maakte.
Het Britse merk bevestigt dat het werkt aan een nieuw model met drie wielen. Dat zou niet langer worden aangedreven door een tweecilindermotor, maar wel door een blok van Ford met een cilinder meer.
Morgan gaat 8 exemplaren bouwen van deze CX-T, die is gebaseerd op de Plus Four… en die duidelijk zin heeft in avontuur.
Hoewel je het op het gezicht niet zou zeggen, is de Britse tweezitter voor 97 procent nieuw.
De Britse ambachtelijke autobouwer Morgan, bewaker van een zekere traditie, kondigt het einde van een tijdperk aan. Zijn stalen chassis, dat al bestaat sinds… 1936, wordt binnenkort afgevoerd en vervangen door een modernere aluminium structuur.
Er zullen maar 50 exemplaren van worden gemaakt…
Een ufo voor het asfalt, met een allergie voor fossiele brandstoffen.
Morgan houdt er al meer dan een eeuw een eigen stijl op na. Dankzij een fabrieksbezoek leerden we heel wat geheimen.
Hoe kan Morgan zijn 3 Wheeler nog eens onder de aandacht brengen? Door er een bestelwagen van te maken, bijvoorbeeld.
Het 100% onafhankelijke en 100% Britse Morgan is waarschijnlijk de laatste constructeur ter wereld die productiewagens met de hand blijft bouwen. Dat doet het merk al sinds 1909!
Een record in de auto-industrie: de Morgan 4/4 viert dit jaar zijn 80ste verjaardag. Het icoon onderging amper verandering sinds 1936.
Morgan voerde lang geen enkele verandering door, maar nu gaat het befaamde Britse bedrijf volop voor elektrisch. In de zeer nabije toekomst zal de firma een reeks elektrische en hybride modellen voorstellen. De eerste stap: deze EV3.
Morgan wordt 65 jaar maar denkt nog lang niet aan zijn pensioen. De fabrikant zet zijn verjaardag nog eens extra in de verf door deze speciale Plus 4. In tegenstelling tot de meeste fabrikanten die zich tevreden zouden stellen met een lichtjes aangepaste “Anniversary Edition” gaat Morgan heel wat verder. Ze lanceren de ARP4. Een exclusieve wagen waarvan er maar 50 exemplaren van worden gebouwd.
Morgan is een verdediger van archaïsche oplossingen. Het gamma is al jarenlang hetzelfde en de constructeur staat bekend als conservatief. De Britten presenteren nu echter iets unieks.
Morgan, dat is een synoniem voor de bewaker van tradities. Hoe zou je anders een constructeur noemen die vasthoudt aan een model dat voor het eerst in 1936 verscheen? Maar de Aero 8 die we vandaag krijgen voorgesteld heeft weinig te maken met z’n voorouders…
Iedereen zet in op elektrificatie, zelfs de meest extreme offroaders. Maar is de combinatie van een 4x4 met een plug-in hybride aandrijving echt een geslaagde cocktail?
Na een passage bij het M-departement van BMW krijgt de i4 twee elektromotoren in zijn M50-uitvoering. Daarmee beschikt hij over 800 Nm… en kan hij misschien ook de M4 met zijn ‘archaïsche’ verbrandingsmotor de loef afsteken? Niet zo snel...
Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!
De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...
Dit is één van de meest gewilde auto’s ter wereld: een Ferrari 340 MM Spider met een koetswerk van Vignale. Er werden slechts 4 exemplaren gebouwd, waarvan er de afgelopen 10 jaar geen enkele geveild werd...
Een door Bertone getekende coupé die ruim genoeg is voor 4 mensen en hun bagage, en dat voor minder dan 3.000 euro? Ja dat kan, en ook als cabrio is deze Opel Astra G betaalbaar: voor minder dan 5.000 euro heb je al een mooi exemplaar.
Nog nooit eerder werden zoveel van deze unieke voertuigen op dezelfde plek getoond! Je kan ze tot 14 juni 2022 ontdekken in Luxemburg!
Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...