Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Mia Electric ontstond aan het begin van het vorige decennium uit een splitsing van de Franse Heuliez-groep, maar sloot enkele jaren later al de boeken. Nu is het terug met de Mia 2.0.
Een bedenkelijke styling, een te kleine batterij en een eerder ‘artisanale’ afwerking… je moet geen genie zijn om te zien waarom de eerste generatie Mia flopte. Het basisidee was echter wel goed: een compacte (3,20 lang) en betaalbare stadswagen die ook duurzaam is. Het in München gevestigde Fox e-Mobility gaat daarom nu aan de slag met het concept, en lanceert volgend jaar de Mia 2.0.
De basisvorm van de wagen blijft voor die nieuwe Mia wel behouden, inclusief de schuifdeuren voor makkelijke toegang in de stad, maar dankzij up-to-date details en een betere afwerking ziet het model er moderner uit. Vanuit sommige hoeken doet hij wat denken aan de Smart Forfour.
Anders dan in een traditionele auto zit de bestuurder van de Mia echter in het midden, met plaats voor twee passagiers achterin. Er komt trouwens ook een éénzits bestelwagen.
De Mia 2.0 wordt gebouwd op een ‘skateboard’ waarin de aandrijving en de batterij verwerkt zit. Terwijl de 8kWh batterij in de originele Mia zorgde voor een belachelijk klein rijbereik, is de Mia 2.0 leverbaar met één of met twee batterijpakketten voor een rijbereik van respectievelijk ongeveer 225 of 450 km. De 40 kw (54 pk) sterke elektromotor op de achteras zal niet al te veel moeite hebben met het gewicht van minder dan een ton, maar er kan een extra 30 kW (41 pk) sterke motor voorzien worden die de voorwielen aandrijft, waardoor de Mia een 4x4 wordt. Prestatiegegevens zijn er nog niet.
Fox wil midden 2023 starten met de productie van de Mia 2.0, en hem aanbieden met een prijs vanaf 16.000 euro.
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...