MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gewone Mini is al erg speels en wordt nog ludieker in de vorm van een nieuwe coupé met twee zitplaatsen en een grote kofferklep. De ophanging heeft maar een doel: een glimlach op het gelaat van de bestuurder toveren.
Na de hatchback, de Clubman, de Cabriolet en de Countryman breidt de Mini-familie uit met deze Coupé. Hij biedt twee zitplaatsen en is relatief compact (3,78 meter lang, 1,68 meter breed). De Coupé is 29 mm lager dan de klassieke Mini. Esthetisch onderscheidt hij zich door een steilere voor- en achterruit. Van de achterkant zien we trouwens nog niet veel op de eerste foto's door de camouflage. We moeten nog een beetje geduld oefenen om de auto helemaal naakt te zien.
Bijzonder aan het uiterlijk van de Mini Coupé is, behalve het dak, de dubbele achtervleugel. De eerste, bovenaan de kofferklep, is vast. De tweede, boven de achterlichten, is beweegbaar en schuift omhoog vanaf 80 km/u.
Onder de motorkap houdt Mini alleen de sterkste varianten over. Er staan vier motoren op het programma: Cooper (atmosferische 1.6 122 pk), Cooper S (1.6 turbo 184 pk), Cooper S John Cooper Works (1.6 turbo 211 pk) en Cooper SD (2.0 turbodiesel 136 of 143 pk). Behalve de altijd handgeschakelde topversie, bieden alle motoren de keuze tussen een manuele zesbak en een automaat met evenveel versnellingen.
Mini presenteert de nieuwe Coupé in de herfst van 2011.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.