Mitsubishi Outlander PHEV: iets nieuws… onder de kap

De Outlander PHEV debuteerde in 2013 en kreeg in 2015 al een eerste update. Vandaag volgen er heel wat technische aanpassingen aan zijn hybride aandrijflijn.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 21 februari 2018
  • 1.235 weergaven

Met de Outlander PHEV heeft Mitsubishi de meest verkochte plug-inhybride SUV in Europa in zijn rangen (meer dan 100.000 verkochte exemplaren), maar ook wereldwijd (meer dan 140.000 exemplaren in totaal). Toch lijken de Japanners dat niet genoeg te vinden. Op het salon van Genève komt Mitsubishi namelijk met heel wat technische wijzigingen.

Zo verdwijnt de vorige 2.0 benzinemotor ten voordele van een 2.4 op benzine volgens de Atkinsoncyclus. Volgens de constructeur biedt die niet alleen meer koppel, maar is hij ook efficiënter. Al wil Mitsubishi nog geen cijfers meedelen.

Dat is niet alles: de Outlander PHEV generatie 2019 krijgt een 10% krachtigere generator, een eveneens 10% krachtigere elektromotor op de achteras en een batterij met 15% meer capaciteit. Die gaat van 12 naar 13,8 kWh en moet de Mitsubishi een uitgebreider elektrisch rijbereik opleveren. Maar opnieuw lossen de Japanners nog geen cijfers.

Sportmodus

De overbrenging van de Outlander PHEV krijgt er naast de huidige Normal en Lock nog twee nieuwe modi bij: Sport, voor een actievere rijstijl, en Snow, voor moeilijker terrein. De SUV krijgt ten slotte nieuwe zaken zoals led-koplampen, nieuwe lederen zetels en andere details om zijn interieur op te waarderen.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: koop minder nieuwe auto’s

BMW: koop minder nieuwe auto’s

Een gek advies van een autobouwer, maar duurzaam is het wel.

Top 4 van de Renault 5 Turbo!

Top 4 van de Renault 5 Turbo!

Nu de 50ste verjaardag van de R5 stilaan op zijn einde loopt, maken we van de gelegenheid gebruik om nog een laatste keer de meest indrukwekkende versie te belichten aan de hand van 4 iconische versies.

Binnenkort terug rotatiemotoren bij Mazda!

Binnenkort terug rotatiemotoren bij Mazda!

Helaas niet in een sportieve coupé, wel als ‘range extender’ voor de MX-30.

Hyundai blaast zijn mythische Pony Coupé uit 1974 nieuw leven in

Hyundai blaast zijn mythische Pony Coupé uit 1974 nieuw leven in

Een project dat het op poten zet in samenwerking met Giugiaro

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km